Bombone Šumi za 140 godina osvojile 41 tržište

Preduzeće Žito, koje se odnedavno nalazi u sastavu Podravke, obilježilo je 140. godišnjicu svoje najstarije marke Šumi izložbom slatkiša u ljubljanskom Etnografskom muzeju, piše list Finance.

Šumi su osnovali Franjo i Josipina Šumi. Iz obrta se razvilo preduzeće koje je 1923. godine sa 30 zaposlenih godišnje proizvodilo 400 tona slatkiša. Danas u Krškom, koji je dom Šumi, sa 114 zaposlenih godišnje prave pet hiljada tona slatkiša, a prisutni su na 41. tržištu.

U Krškom proizvode 15 vrsta bombona. Najpopularniji su žele bomboni, koji su isključivo biljnog porijekla. U inostranstvu generišu 55 posto ukupnih prihoda, uglavnom u Njemačkoj, gdje je njihov partner firma Hitschler. Ostala velika tržišta su Italija, Hrvatska, Bosna i Hercegovina, Francuska, Češka, Poljska i Rumunija. Šumi bombone se prodaju na svim kontinentima. Prodaja van Evrope će ove godine donijeti četiri posto prihoda.

Janez Bojc, predsjednik Uprave Žita objasnio je da kupci van Evrope žele proizvode izrađene u EU, jer su kvalitetniji i bez umjetnih dodataka. On je naglasio da je Šumi u mnogim područjima uradio pionirski posao i da su gumene bombone, proizvedene još 1888. godine prije ustanovljenja konkurentskih divova. (Indikator)