Prvi korak ka uspjehu je pronalaženje strasti

KOLUMNE

Piše: Michael DELL*

Vječito pitanje – u čemu je tajna uspjeha?! Nikada ne bih uspio da sam slušao druge kako mi govore da nešto može ili ne može. Pravi preduzetnici imaju ono što ja zovem tri slova P (passion, problem, purpose)

Prvi korak ka uspjehu je pronalaženje strasti. Niko nema teži posao nego onaj ko tek pokreće biznis, ali ako pitate nekoga o balansiranju između posla i privatnosti, nećete čuti uobičajene zamjerke. Zašto? Zato što pravi preduzetnici imaju strast prema onome što rade, tako da posao ne doživljavaju kao moranje i obavezu. Takav pristup poslu je energičan i zabavan, i isplati se na duže staze, jer kasnije možete uživati u uspjehu i plodovima svog rada.
Bio sam fasciniran tehnologijom još od perioda kada sam se kao dječak igrao sa računarskim mašinama svog oca. Ukucao bih neku jednačinu, uređaj bi pravio buku, a ja bih na kraju dobio odgovor koji sam tražio. Bio sam navučen na to. Današnja tehnologija je daleko bolja i moćnija od stare računarske mašine mog oca, i ja sam strastven po pitanju donošenja tehnoloških rješenja pred naše potrošače.

Dovoljna je strast da započnete biznis, a pronaći u njemu smisao je ono što donosi ispunjenje

Drugi korak ka uspjehu je traženje problema i njegovog rješenja. Svaki proboj sa poslovnom idejom počinje rješavanjem nekog zajedničkog problema. Što je veći problem, to je veća prilika. Moja ideja je na kraju postala Dell Direct Business Model, koji je zauvijek promijenio našu industriju i riješio veliki svjetski problem za svijet: računari, a ubrzo i serveri, prethodno dostupni relativno malom broju ljudi, bili su dostupni masama.

Nove i zanimljive poslovne mogućnosti su svuda oko nas, a one skoro uvijek počinju sa nekim problemom. Pronađite problem koji mislite da možete da riješite, i na dobrom ste putu.

Treći korak ka uspjehu je pronalaženje svrhe (smisla) u onome što radite. Dok su strast i problem dovoljni za započinjanje biznisa, pronalaženje smisla je ono što donosi potpuno ispunjenje. Da budem iskren, što se tiče Della, nisam sasvim siguran da smo pronašli našu svrhu; mislim da je ona pronašla nas. Naš cilj je da omogućimo ljudima da razvijaju svoj potencijal, kroz ubrzano usvajanje tehnologije na globalnom nivou, a za uzvrat dobijamo širom otvorena vrata razvoja, produktivnosti i mogućnosti ljudi širom planete. U 2014. kompanija je proslavila 30 godina postojanja, a malo prije jubileja Dell je privatizovan. Bila je prva najveća privatizovana kompanija u istoriji, što je značilo ponovno rođenje Della, povratak preduzetničkim korijenima – ali sa većim kapitalom, stvaranje stručnog globalnog tima, unaprijeđen portfolio. Kada sam odlučio da osnujem Dell, nikada nisam zamišljao na koje putovanje će me ta ideja odvesti niti koje ću promjene i iskustva vidjeti usput. Ali, tri stvari su ostale iste: strast, problem i svrha, odnosno cilj koji me inspiriše i gura naprijed. To sve me i dalje inspiriše da naporno radim za svoju kompaniju i naše kupce, ali i za preduzetnike koji su spremni da urade velike stvari u svijetu.

*Autor je osnivač kompjuterske kompanije Dell Inc. koja 1999. postaje vodeća PC kompanija u SAD i najveća svjetska firma za personalne računare. Preuzima lidersku poziciju na globalnom planu po brzini rasta i ostvarenom profitu; sa godišnjom prodajom od 50 mlrd. dolara.  Dell je četvrti na Forbesovoj listi Amerikanaca sa bogatstvom procijenjenim na 18 mlrd. dolara