Priča o uspjehu crnogorskog vina

Kada razmišljamo o vinu, uvijek se pitamo: u čemu se sastoji njegova tajna? Šta je to potrebno da neko vino bude zaista posebno? I samo jedno je sigurno, za vino je potrebno vrijeme tokom kojeg će generacije otkrivati tajne svoga podneblja

Ovako posebno vino već više od pola vijeka proizvodi crnogorska kompanija „13. jul – Plantaže“ koja predstavlja jednog od najvećih i najznačajnijih proizvođača grožđa, vina i lozove rakije u Jugoistočnoj Evropi. Ona svoje uspjehe duguje plodnim vinogradima Ćemovskog polja koje predstavlja jedinstvenu površinu od 2 310 hektara. Plantaže njeguju viševjekovnu crnogorsku tradiciju vinogradarstva i vinarstva, najveću pažnju posvjećujući upravo crnogorskim autohtonim sortama grožđa i autentičnom vinu u kome se ogleda kultura i duh ove jedinstvene zemlje smještene između mora i planina.

Lidersku poziciju na svim tržištima regiona potvrđuje proizvodnja 2016. godine od oko 22 miliona kilograma vinskog i stonog grožđa, kao i plasman više od 17 miliona flaširanih proizvoda godišnje u 35 zemalja svijeta, od kojih 90% čine vina.

Iz vinarijinih pogona danas izlazi preko 40 različitih vina i četiri tipa lozove rakije od 26 vinskih sorti grožđa

Dijapazon stilova vina obuhvata raspon od pjenušavih do slatkih, od svježih i lakih, bijelih i crvenih vina, do snažnih, strukturnih vina koja su u stanju da odležavaju i da se razvijaju godinama, pa i decenijama. Samo u kategoriji vranca, Plantaže proizvode devet različitih sorti: Crnogorski Vranac, Vranac Pro Corde, Vranac Barrique, Vladika, Stari podrum, Vranac Reserve, Premijer, Kraljevski Vranac i slatki Medun.

Posjetioci imaju priliku da okuse pića vinarije na Vinskom putu, individualnim i grupnim turističkim posjetama na kojima sladokusci imaju priliku da uživaju u gastronomskoj ponudi koja uključuje najbolje sorte.

Berba 2016. godine, 54. u istoriji kompanije, je bila veoma uspješna. Ostvarena je berba sa površine od 2.100 hektara vinograda pod vinskim sortama i proizvodnja od preko 21 million kilograma grožđa, što je za 15% veće od plana i za 30% više u odnosu na 2015. godinu. Ova berba je svečano proslavljena u impozantnom vinskom podrumu Šipčanik uz brojne goste i zvanice koji su imali priliku degustirati istaknute sorte vina.

vranac

Plantaže su prepoznate i kao kompanija koja veliku pažnju poklanja politici investicija. U proteklih devet godina realizovali su investicije u vrijednosti od 30 miliona eura, a podignuto je ukupno 600 hektara potpuno opremljenih vinograda i voćnjaka. Vina koja dolaze iz ove kompanije su već duži niz godina drugi izvozni proizvod crnogorske ekonomije, a vino Plantaža je tradicionalno jedini poljoprivredni proizvod od kojeg država Crna Gora bilježi suficit u robnoj razmjeni sa inostranstvom u iznosu od oko 15 miliona eura godišnje.

Crnogorsko društvo je sa Plantažama dobilo člana društva koji je njegov aktivni sudionik. Osnivači su projetka „Slavimo život zajedno“ u kojem već sedam godina daruju novorođene bebe koje su rođene u danima novogodišnjih praznika. Do sada je darovano 419 beba za što je izdvojeno 211 500 eura.

Ove godine su podržale crnogorsku kreatorku Sanju Bobar na New York Fashion Week-u. Posjetioci događaja su imali priliku prezentovani ukuse i mirise vina male mediteranske zemlje u kojoj nastaju velika vina. Vina su prezentovana i u elitnim njujorški restoranima, a na tržištu SAD-a su prisutna i uspješna već neko vrijeme, što je još jedna potvrda kvalitete. S druge strane, kompanija je veoma posvećena i razvoju korporativne kulture u kojoj posebnu pažnju i brigu usmjerava na potrebe svojih zaposlenih.

Plantaže podržavaju kulturu i modu. Uspješna priča „13. Jul – Plantaže“ se zasigurno nastavlja i u narednim godinama u kojima kompanija planira da se dalje razvija i bude jedna od najboljih biznis primjera u regiji.