Turski megaprojekat: Otvoren podvodni tunel koji spaja Evropu i Aziju

Otvoren je podvodni tunel koji će znatno skratiti trajanje putovanja za vozila iz dijela Istanbula na azijskoj strani do dijela grada na evropskoj strani

Ovaj 3.34 kilometra dug podvodni dvoetažni tunel, nazvan i “Istanbul Straight Road Crossing projekat” po drugi put je povezao dva kontinenta ispod mora. Ukupna dužina tunela je 5,4 kilometara, od čega je 3,34 kilometara pod morem. Zajedno sa pristupnim saobraćajnicama, ukupna dužina Euroazijskog tunela je 14,6 kilometara a najveća dubina na kojoj tunel prolazi ispod mora je 106,4 metara ispod mjesta Bosphorus Strait.

Tunel ima za cilj da se smanji hronične saobraćajne gužve u najnaseljenijem turskom gradu. Sa novim tunelom, vrijeme putovanja između dva dijela grada smanjuje se sa oko 100 minuta koliko trenutno traje u vrijeme gužvi na samo 15 minuta. To će dati pozitivan doprinos ekonomiji smanjenjem količine potrošnje goriva kao i smanjenjem emisije štetnih gasova.

Projekat je izgrađen pomoću build-operate-transfer (BOT) modela čija je vrijednost 1,2 milijarde dolara. Oko 960 miliona obezbjeđeno je kroz međunarodne kredite, a preostali iznos finansirali su nosioci projekta, Yapı Merkezi i SK E & K.

Strait Road Tunnel2

Prema međunarodnim standardima, tunel se može koristiti najmanje 127 godina.

Projekat je ugovoren u 2009. godini kroz zajednički tursko-korejski venture kasnije nazvan Eurasia Tunnel Operation Construction and Investment  (ATAS). Kompanija će održavati tunel tokom naredne 24 godine i pet mjeseci a nakon toga će prava biti prenesena na državu.

Tunel je dizajniran za laka vozila, a očekuje se da će se naplaćivati cestarina od oko 4 dolara za automobile i 6 dolara za putničke kombije.

Zahvaljujući savremenoj tehnologiji i metodama izgrađen je na takav način da neće biti pod uticajem rizika od zemljotresa i cunamija. Takođe, biće pogodan za korištenje i tokom nepovoljnih vremenskih prilika.

Svaka tačka tunela će biti nadgledana 24 sata dnevno tokom cijele sedmice, a savremena infrastruktura će bilježiti brzinu kretanja vozila.