Kultni brendovi na rubu propasti zbog Zare i H&M-a

Popularni brendovi koji uspješno prate i razvijaju modne trendove, kao što su Zara i H&M, nadmašili su američke trgovačke lance odjeće J.Crew, Gap i Abercrombie & Fitch i preoteli im dobar dio kupaca zahvaljujući uvijek svježim poslovnim i dizajnerskim odlukama pa su ovi američki brendovi krenuli u borbu za preživljavanje

Mali promet u brojnim trgovinama odjećom u trgovačkim centrima i niske cijene konkurentnih brendova koji i do nekoliko puta u sezoni izbacuje nove kolekcije, kao što je na primjer Zara čija politika nalaže da odjeća u svega dvije sedmice od faze dizajna stiže na police trgovina, rezultirali su opadanjem prometa i finansijskim gubicima brojnih poznatih maloprodajnih lanaca odjeće.

Američki brend The Limited, u vlasništvu kompanije Sun Capital Partners, najavio je zatvaranje svih 250 trgovina i hiljade radnih mjesta.

Kompanija Gap koja je vlasnik i modnih brendova Banana Republic, Old Navy i Athleta, zabilježila je značajan pad prodaje u devet od 11 kvartala, a pokazalo se kako je problem u slabom imidžu brenda. Old Navy jedina je svijetla tačka kompanije, pokazavši znakove oporavka u prvoj polovini fiskalne 2016., nakon odlaska Stefana Larssona s mjesta izvršnog direktora koji je prešao u Ralph Lauren. Internet prodaja Gapa od 2004. do 2015. jedva je porasla s 15,9 na 16,2 milijarde dolara.

Kompanija Abercrombie & Fitch koja je, osim istoimenog brenda, vlasnik i brendova Abercrombie & Kids i Hollister, takođe je zabilježila vidljiv pad u 14 od zadnjih 15 kvartala. Dolaskom Mikea Jeffriesa, novog izvršnog direktora krajem 2014. koji će i sam uskoro biti zamijenjen, plan je bio izmijeniti identitet brenda kako bi privukli stariju publiku, ali imidž razodjevenih muških prodavača po kojem je Abercrombie & Fitch poznat još od 90-ih pokazao se teškim za promjenu u očima potrošača.

J.Crew čiji su brendovi J.Crew i Madewell, još je jedan američki lanac odjeće koji se nalazi na rubu ponora s dugom od dvije milijarde dolara, uključujući i oko 500 miliona dolara u obveznicama koje kompanija mora isplatiti do 2019., a neka od nagađanja su i ta da bi mogao prodati Madewell.

Uprkos naporima da promijene politiku i unaprijede prodaju, Gap, J.Crew i Abercrombie & Fitch muči niz problema zaslužnih za poražavajuće poslovne rezultate, kao što su smanjena posjećenost u trgovačkim centrima, prijetnja koju predstavljaju Amazon i slične online stranice i niža cjenovna potražnja kupaca.

Rješenje njihovih problema krije se u činjenici da kupci traže lični stil oblačenja, a i cijena je kupcima postala važnija nego ikad. Pokazalo se kako kupce motivišu sniženja i promocije te ih je lako odbiti, stoga brendovi uvijek iznova moraju biti domišljati i kreativni. Kupci uopšteno manje novca troše na odjeću, pogotovo mladi koji radije troše na elektroniku i sticanje iskustva.

Dok megapopularna španska Zara obnavlja svoje kolekcije u manje od mjesec dana, većina preostalih brendova ih izmjenjuje svakih 10 mjeseci, što ukazuje na potrebu mijenjanja poslovne strategije. Marketinška strategija nije toliko bitna koliko osluškivanje potreba kupca, što dokazuje i činjenica da Zara troši ukupno 0,3 posto novca na oglašavanje, usmjeravajući se pritom na uslugu, prepoznatljiv stil i proizvod.