Dobit Facebooka više nego udvostručena

Facebook je u posljednjem prošlogodišnjem tromjesečju ostvario prihode od 8,8 milijardi dolara, čime je dobit više nego udvostručena sa 51 odsto više nego godinu dana prije

Čista dobit Facebooka dostigla je u četvrtom kvartalu prošle godine 3,56 milijardi dolara, dok je u istom razdoblju godinu dana prije iznosila 1,56 milijardi.

Pritom su prihodi od oglašavanja, koji čine najveći dio prihoda Facebooka, porasli za 53 odsto, na 8,63 milijarde dolara. Najviše su porasli prihodi od oglašavanja na mobilnim uređajima, pa sada čine oko 84 odsto ukupnih prihoda od oglašavanja, dok su godinu dana prije iznosili 80 odsto.

Oglašivači preusmjeravaju novac iz televizijskog u oglašavanje na web i mobilnim platformama, a Facebook je jedna od firmi koja od toga ima najviše koristi, iako je na mobilnom video tržištu suočen sa žestokom konkurencijom Snapchata i YouTubea, koji takođe svakodnevno privlače milione posjetioca.

Najveća globalna društvena mreža imala je na kraju proteklog tromjesečja 1,86 milijardi aktivnih mjesečnih korisnika širom svijeta, što je 17 odsto više nego godinu dana prije.

Dnevno je tu društvenu mrežu koristilo 1,23 milijardi korisnika, 18 odsto više nego godinu dana ranije. Njih 1,15 milijardi pristupa usluzi putem pametnih telefona ili drugih mobilnih uređaja, što je 23 odsto više nego godinu dana prije.

Snažan rast prihoda od oglašavanja umirio je ulagače jer ih je nedavno uznemirila poruka iz firme da će se rast prihoda vjerovatno značajno usporiti zbog ograničenog broja oglasa koje Facebook može prikazati korisnicima a da ih ne odvrati od korišćenja mreže.

U cijeloj prošloj godini prihodi Facebooka dostigli su 27,6 milijardi dolara, što je 54 odsto više nego godinu dana prije. Pritom je čista dobit skočila 177 odsto, na 10,2 milijarde.

Zahvaljujući boljim poslovnim rezultatima nego što se očekivalo, cijena akcije Facebooka porasla je u srijedu na Wall Streetu više od 2 odsto. (Fena)