Google postao najvredniji brend ove godine

Kompanija Google postala je najvredniji brend ove godine, čime je nakon šest godina s trona skinula kompaniju Apple

U izvještaju nezavisne konsultantske firme Brand Finance za 2017. godinu “Global 500” vrijednost Googlea procijenjena je na 109,5 milijardi dolara, što je za 24 posto više u odnosu na prošlogodišnju vrijednost od 88,2 milijarde.

Na drugom mjestu se našla kompanija Apple čija vrijednost je u odnosu na prošlu godinu pala za 27 posto i iznosi 107,1 milijardu dolara. Prošle godine je taj brend vrijedio 145,9 milijardi dolara, a padom je izgubio vodeće mjesto na listi svjetskih brendova koje je držao od 2011. godine.

U izvještaju se navodi da je Apple prekomjerno iskoristio povjerenje klijenata i nije uspio ostvariti značajne dobiti od novih proizvoda poput Apple Watcha. Uz to, ne može reći ni da je donijela inovacije koje su klijenti očekivali. Takođe se navodi da je Apple izgubio povjerenje kupaca na tržištu i da se sada mora boriti s konkurentima iz Kine poput Huaweija i OnePlusa, a tu je i tradicionalno dobri Samsung iz Južne Koreje.

Procijenjen na 106,4 milijarde dolara, na trećem mjestu najvrednijih brendova svijeta se našla kompanija Amazon koja je ostvarila porast vrijednosti za 53 posto u odnosu na prošlu godinu i približila se najskupljim brendovima Googleu i Appleu.

Vrijednost brendova izračunavana je davanjem ocjena od 0 do 10 kompanijama na bazi njihovog emotivne veze sa kupcima, finasijskog poslovanja, održivosti i uzimajući u obzir trenutne i buduće prihode, kao i druge važne faktore uspješnog poslovanja.