Sirevi iz Kupresa uskoro u Turskoj i Dubaiju

Sirevi iz BiH osvojili su četiri od pet nagrada posjetilaca na Balkanskom festivalu sira koji je održan u Beogradu proteklog vikenda

Kupreški sir, koji je drugi nastupio na Balkan Cheese Festivalu je pobijedio, drugi je bio tešanjski sir zlatna kap, četvrti livanjski sir mljekare Orman, a peti koziji sir mljekare Mons produkt iz Teslića.

– Prema onome što sam pročitao u materijalu koji sam dobio, na sajmu se predstavilo oko 300 različitih sireva. Drago mi je da je naš sir osvojio nagradu posjetilaca koji su prepoznali kvalitet i koji su nas pitali gdje mogu kupiti naš sir – rekao je Smail Žilić, vlasnik Kupres Mlicha.

Njihovih proizvoda do sada nije bilo u zemljama regije, ali su iskoristili sajam u Beogradu da razgovaraju sa nekim distributerima, a nadaju se da će neki od tih razgovora uroditi plodom.

– Nadam se da ćemo makar sa jednim od ovih distributera sa kojima smo razgovarali uspostaviti ugovornu saradnju i da ćemo vrlo brzo početi izvoziti svoje proizvode u Srbiju. Također, imamo konkretne razgovore i sa jednim partnerom iz Tivta iz Crne Gore. Svi ti razgovori su aktivni, ali nisu realizovali jer je bila zima, pa očekujemo da se to desi u nekom narednom periodu – rekao je Žilić.

Međutim, sir iz Kupresa neće ići samo u zemlje regiona. Partneru iz Turske, koji se tamo bavi sirevima, prodali su 16 tona sira, ali je to sada na čekanju jer je došlo do zastoja u izvozu zbog nekih nelogičnosti u komunikaciji sa nadležnim institucijama.

– Taj sir je već bio spremljen i upakovan za otpremu, ali je na čekanju, pa se nadamo da će to uskoro biti riješeno i da ćemo izvršiti prvu isporuku sira za Istanbul. Bili smo i na sajmu u Dubaiju, koji je najveći sajam hrane na svijetu i koji posjeti oko 100.000 posjetilaca, i tamo smo imali nekoliko vrlo korisnih i konstruktivnih razgovora sa potencijalnim partnerima, tako da nije isključeno da će, ne samo moja mljekara već i nekoliko drugih, uskoro moći izvoziti i u Arapske Emirate. S obzirom na to da oni odatle rade distribuciju za nekoliko drugih arapskih zemalja, kao što su Jemen, Oman, Saudijska Arabija, Kuvajt, i naši proizvodi bi se mogli naći tamo, poručio je Žilić.

Konkurencija na tržištu je velika, ali se protiv nje najbolje boriti kvalitetom. Kvalitet je, smatra Žilić, presudan i kupci to prepoznaju.