Zahvaljujući Evropi i Kini tržište luksuzne robe ne slabi

Povećanju svjetske prodaje luksuznih proizvoda najviše će doprinijeti Evropa i Kina dok se za SAD i Japan za 2017. predviđa blagi pad prodaje

Prva dama SAD-a Melanija Trump u brendiranoj jakni od 51.000 dolara nedavno je ponovo usmjerila pažnju javnosti na tržište luksuza koje, iako dostupno veoma malom broju ljudi, ne samo da opstaje, već bi ove godine trebalo i da bilježi rast.

– Za brendove je to važno, da skrenu pažnju, da održe proizvodnju na visokom nivou, rekla je Claudia D’Arpizio, stariji partner u konsalting firmi Bein i kompanija (Bain & Company), komentarišući “stajling” Melanije Trump na nedavnom skupu lidera industrijski najrazvijenijih zemalja u Taormini. Ne postoje prave mušterije za to. Mogu da kažem da veoma mali broj žena u svijetu kupuje visoku modu. Kada su u pitanju ostali, mislim da ljudi troše novac ali su mnogo oprezniji i gledaju na vrijednost – smatra D’Arpicio.

Izrada jakne sa cvijetnim aplikacijama, poput one Dolce & Gabbana, koju je supruga predsjednika SAD-a nosila na samitu Grupe 7 na Siciliji, zahtijeva sate i sate ručnog rada vještih krojačica.

Novo istraživanje kompanije Bein je pokazalo da se globalna prodaja luksuznih proizvoda u 2016. “primirila” nakon euforije koja je zahvaljujući Kinezima vladala tržištem. Ta kompanija u 2017. ponovo očekuje rast tržišta, uprkos neizvjesnostima nakon nedavnog napada u Manchesteru i izmjena u američkoj politici putovanja.

Prodaja luksuzne odjeće, nakita, “akcesorisa” i proizvoda za ljepotu u 2016. vrijedila je 249 milijardi eura u poređenju sa 251 milijardom u 2015.

Za 2017. godinu Bein predviđa rast prodaje luksuznih proizvoda u svijetu za 2 – 4%. Ta procjena je zasnovana na jačanju povjerenja u Evropi, koje je bilo u opadanju nakon terorističkih napada u Parizu, kao i na solidnim performansama u Kini. Ta dva tržišta će nadoknaditi usporavanje prodaje u SAD zbog jakog dolara i neizvjesnosti oko politike putovanja.

D’Arpicio je rekla da lokalni potrošači ponovo kupuju, i u Evropi i u Kini. I dok se prodaja u Parizu vratila na nivo prije napada, D’Arpicio ukazuje na nove neizvjesnosti koje mogu da umanje perspektive tržišta.

I dok se efekti Trumpove politike putovanja na prodaju luksuzne robe još računaju, D’Arpicio kaže da jak dolar negativno utiče na turističku potrošnju u SAD-u, posebno kada je riječ o turistima iz Kine, Argentine i Brazila.

U 2017. se očekuje rast evropske prodaje luksuzne robe od 7 do 9%, dok će se nekada dvocifreni rast u Kini spustiti na mnogo umjerenijih 6 – 8%. Za SAD i Japan se prognozira blagi pad prodaje luksuza.

Nevjerovatna cijena jakne Melanije Trump sa cvijetnim aplikacijama govori inače suprotno od trenda u svijetu luksuza. Naime, kako je rekla D’Arpicio, potrošači su oprezniji nego ikad kada je riječ o cijeni i nisu spremni da prihvate povećanje cijene prošlogodišnjeg proizvoda. Ključ su novine.