Može li Renault-Nissan da pretekne VW i Toyotu?

Automobil

Prvi čovjek francusko-japanske automobilske alijanse, Karlos Gosn, vjeruje da bi Renault-Nissan do kraja 2017. mogao da postane najveći proizvođač automobila na svijetu

U poslednjoj dekadi u vrhu nije bilo mnogo iznenađenja – za titulu najveće svjetske auto-kompanije nadmetali su se Toyota, grupacija Volkswagen i General Motors.

S obzirom da je General Motors u 2017. ostao bez dvije značajne automobilske marke (Opel i Vauxhall prodati su kompaniji PSA Peugeot-Citroen), američki gigant se ove godine neće uključiti u borbu za sam vrh.

Međutim, kako sada stoje stvari, dvojac Volkswagen i Toyota dobiće novog snažnog konkurenta koji ima ambicije da uskoro postane najveća globalna auto-kompanija.

Naime, prema podacima koje je objavio JATO Dynamics, u prva 4 mjeseca 2017. najviše automobila prodao je Volkswagen (3,32 miliona), za njim sledi Toyota (3,06 miliona), dok je na trećoj poziciji Renault-Nissan (3,02 miliona prodatih vozila širom sveta).

Iako je razlika između 1. i 3. na listi krajem aprila bila oko 300.000 automobila, prvi čovjek kompanije Renault-Nissan, Karlos Gosn, vjeruje da bi do kraja godine mogao da nadoknadi zaostatak i pretekne ne samo Toyotu nego i prvoplasiranu VW grupu.

– Od januara smo među prva tri svetska proizvođača automobila, a očekujem da ćemo izbiti na prvo mesto polovinom 2017, iako to pre početka godine nije bio naš cilj – rekao je Gosn na redovnom godišnjem sastanku sa akcionarima kompanije na čijem je čelu.

Analitičar kuće JATO Dynamics, Felipe Munjoz, ipak smatra da je takav scenario malo vjerovatan.

– Renault-Nissan će u narednim mjesecima isporučivati više automobila u odnosu na glavne rivale, ali je pitanje da li će to biti dovoljno da se nadoknadi dosadašnji zaostatak – objašnjava on.

U periodu januar-april, Renault-Nissan (u čijem je vlasništvu sada i Mitsubishi) zabilježio je rast prodaje od 8% u odnosu na isti period 2016. Za to vrijeme, Toyota je povećala prodaju za 6%, dok je VW grupa imala pad prodaje od 1%.

Najbrže rastući brend francusko-japanskog giganta je Infiniti. Ova premijum marka povećala je prodaju u prva 4 mjeseca 2017. za čak 24% u poređenju sa prethodnom godinom.

Istovremeno, brend Renault zabilježio je rast od 10%, a Nissan i Dacia za po 7%. Lada je povećala broj isporuka za 8%, a Mitsubishi za 5 odsto.

Za rast Renault-Nissana najzaslužniji su SUV/krosover modeli. Naime, ova kompanija ima najveći tržišni udio u svijetu u toj klasi automobila (12%).