Kako da se izborite sa kritikom: Direktor LinkedIna dao odličan poslovni savjet

Niko ne voli da bude „u krivu“, pogotovo da mu šefovi i kolege upute kritiku. Rijetko ko može da ostane hladne glave i da sa razumijevanjam prihvati negativne komentare

Ali, srećnik je onaj ko može da uči od drugih, a da ga negativni komentari ne dotaknu i sapletu. Baš u ovakav način razmišljanja uklapa se savjet koji je dao direktor LinkedIna, Džef Viner (Jeff Weiner): Čak i negativni komentari mogu da budu dar. Uzmite ih za ozbiljno, ali ne dozvolite da vas definišu. Vi sami sebe definišete.
Racionalno prihvatanje negativnih komentara i kritika ulazi u domen emocionane inteligencije – odnosno sposobnosti da kontrolišete svoje emocije tako da „rade za vas“, a ne na vašu štetu.

Često se dešava da odmah zauzimamo „odbrambeni stav“ kada dobijamo kritiku, a često se i oglušujemo o njih. Ipak, kritiku bi trebalo da smatramo „poklonom“ čak i kada nije konstruktivno artikulisana. Zašto? Zato što vam pomaže da razumijete perspektivu onih koji svijet vide drugačije od vas.

Time što pokušavate da razumijete negativne komentare, vi možete da:

– Potvrdite vrijednost svojih ideja, i pripremite se za sličnu kritiku u budućnosti;
– Bolje uobličite svoju poruku, tako da dosegnete i druge perspektive;
– Bolje identifikujete svoju ciljnu publiku;
– Promijenite i adaptirate poruku (ako je moguće).

Ono što je još bitno jeste da ne dozvolite da vas negativni komentari definišu, tj. određuju ko ste. To znači da ne dižete ruke od svega jer je tamo neko rekao nešto negativno o vama. Ili da gubite mnogo energije i vremena objašnjavajući nebitnim ljudima ono što ste htjeli da kažete.

Sljedeći put kada vam neko uputi negativan komentar, umjesto da se povučete u sebe, zapitajte se:

Kako mogu da iskoristim ove komentare da poboljšam sebe?
Ako ostavim svoje lične osjećaje po strani, kako mogu da naučim iz ove alternativne perspektive?