Harli u problemima, mladi više ne vole motocikle

Dionice Harli-Dejvidsona skliznule su nakon više od godinu dana, nakon što je snizio prognozu godišnjih isporuka, budući da je među starijom populacijom „bejbi-bumera“ smanjen interes za putovanja motocikalima

Proizvođač motora sa sjedištem u Milvokiju najavio je da će u drugoj polovini 2017. godine morati da smanjuje proizvodnju. Iako je potražnja za novim modelima u padu, kompanija bilježi rast interesovanja za korišćene motocikle koje prodaju stariji kupci.

U cijeloj godini Harli očekuje da će isporučiti između 241 do 246 hiljada motora, u odnosu na 262.221 u prošloj godini. To je znatno slabije od skoro 350.000 godišnje prije deset godina.

Analitičar Bernsteina Dejvid Bekel izjavio je da generaciju Y, koja predstavlja rođene 80-tih i početkom 90-tih prošlog vijeka, vožnja motorima privlači u znatno manjoj mjeri u odnosu na prethodne generacije.

Harli se takođe nalazi u okruženju agresivnih popusta njegovih konkurenata, korporacije Polaris Industris koji je proizvođač indijskog motocikla, te japanske kompanije Honda Motor.

Harli je saopštio da je mu je udio na američkom tržištu velikih motora pao na 48,5 posto, u odnosu na 49,5 odsto u prethodnoj godini. Neto prihod pao je za 7,7 posto, na 258,9 miliona dolara.