Presuda u korist njemačkog giganta: Luksuzna roba ne može na onlajn tržište

Brending

Decenijska bitka za odbranu imidža luksuznih brendova izgleda da se danas približila kraju, pošto je savjetnik vodećeg suda u Evropi izjavio da njemačka kompanija Koti (Coty) može da blokira njemačkog trgovca na malo da prodaje njegove kozmetičke proizvode na onlajn tržištu

„Dobavljač luksuzne robe može da zabrani svojim ovlašćenim trgovcima da prodaju njegove proizvode na platformama neke treće strane, kao što su Amazon ili eBay“, naveo je Nils Vol, javni pravobranilac u Sudu pravde EU u neobavezujućem mišljenju, prenosi agencija Rojters.

Volov stav se odnosi na spor između njemačke kompanije Koti, čiji su brendovi pored ostalih „Mark Džejkobs“, „Kalvin Klajn“ i „Kloe“, i njemačkog maloprodavca Parfimerije Akcent, koja prodaje Kotijeve proizvode na sajtovima, uključujući i Amazon, protivno volji proizvođača.

Proizvodjači luksuznih brendova kažu da bi trebalo da imaju pravo da biraju prodavca njihovih proizvoda kako bi zaštitili imidž i ekskluzivnost te robe.

Sudije u najvišem evropskom sudu, koju u četiri od pet slučajeva postupe po mišljenju svojih savjetnika, donijeće presudu u sporu „Koti Njemačka protiv Parfimerije Akcent“ narednih mjeseci, dodaje britanska agencija.