Rolls-Royce predstavio novu generaciju luksuza

Limuzine

Rolls-Royce je zvanično predstavio novu generaciju svoje najluksuznije limuzine

Nakon 13 godina, stari model odlazi u penziju. Zamijeniće ga osma generacija sa evolutivnim, ali ipak znatno modernijim dizajnom.

Rolls-Royce je prilikom predstavljanja novog modela naglasio da mu je namjera da ovaj automobil zadrži titulu najluksuznijeg putničkog vozila na svijetu.

Prepoznatljiva maska hladnjaka nešto je više nego kod odlazećeg Phantoma, pa je statua Duh ekstaze postavljena koji cm više nego ranije.

Osim što izgleda modernije, prednji dio automobila je i aerodinamičniji, sa laserskim farovima koji su oivičeni dnevnim LED svjetlima. Rolls-Royce kaže da ovi farovi spadaju u najnaprednije na svijetu i da pokrivaju preko 600 metara puta ispred vozila.

Automobil je opremljen specijalnim 22 inčnim alu felnama, a zadnji dio vozila ukrašavaju LED stop svjetla.

Sav raskoš Phantoma srećemo u unutrašnjosti, čiji dizajn predstavlja kombinaciju tradicionalnog i modernog.

S obzirom da je namijenjen bogatim kupcima koji se uglavnom voze pozadi, dok za upravljačem sjedi privatni šofer, automobil se može naručiti sa različitim konfiguracijama zadnje klupe, uključujući verziju sa odvojenim sjedištima, sjedištima poput fotelja u salonu, ili sjedištima koja se pretvaraju u udoban krevet.

Ispred vozača na komandnoj tabli nalaze se dva velika 12,3 inčna digitalna displeja – jedan umjesto konvencionalne instrument table, a drugi, središnji, koji opslužuje multimedijalni sistem.

Tu je i neizostavni analogni sat kao tradicionalni detalj od koga Rolls-Royce ne odustaje.

Zahvaljujući znatnoj upotrebi aluminijuma, novi Phantom je znatno lakši od prethodnika, ali je istovremeno konstrukcija automobila kruća za 30% nego na odlazećem modelu.

Za superudobnu vožnju stara se samonivelišuće vazdušno oslanjanje, a posebna pažnja posvećena je zvučnoj izolaciji – u kompaniji tvrde da su upotrebili čak 130 kg raznog izolacionog materijala kako bi putnicima vožnja bila što tiša i ugodnija.

Osim toga, tu su i supertihe gume sa slojem zvučne izolacije unutar pneumatika, zahvaljujući čemu je buka koju gume proizvode kotrljanjem smanjena za 9 decibela.

Za pogon je odabran 6.75 litarski V12 motor sa 571 ks (420 kW) i 900 Nm, a snaga se prenosi na točkove putem automatskog mjenjača sa 8 brzina.