Šampanjac se vraća na podijum Formule 1

Vozači Formule 1 koji se nađu na pobjedničkom postolju ponovo će prskati šampanjac, a ne pjenušavo vino, pošto je u nedelju pred trku za Veliku nagradu Mađarske potvrđen dogovor sa francuskim proizvođačem „Karbonom“

Ono što je novo u odnosu na ranije je to što će flaše biti obilježene bojama – zlatnom za pobjednika, srebrnom za drugoplasiranog i bronzanom za trećeplasiranog.

Flaše, vrijedne 3.000 dolara, u kojima se nalazi Šardone iz 2009. godine, napravljene su od istih ugljeničnih vlakana koja se koriste i za trkačke automobile.

„Mam“ je bio poslednji dobavljač Formule 1, ali je tom 15-godišnjem partnerstvu kraj došao 2015. godine. „Šandon“ je prošle godine došao kao zamjena, ali je u pitanju pjenušavo vino, a ne šampanjac, pošto se proizvodi u Sjedinjenim Državama, Brazilu, Australiji, Indiji i Kini.

Zbog toga više nije bilo povika: „Šampaaaanjac“ na podijumu, pošto se šampanjcem smatraju samo vina koja su proizvedena na istoku Francuske. Umjesto toga, vozači su dobijali znak da započnu proslavu, što je bio slučaj na trkama Abu Dabiju i Bahreinu, gdje se iz kulturoloških razloga slavi bezalkoholnom ružinom vodom.

Tradicija po kojoj se vozači prskaju šampanjcem započeta je prije više od 50 godina, kada je Švajcarac Žo Zifert slučajno poprskao navijače na trci 24 časa Le Mana 1966. godine. Godinu dana kasnije, američki automobilista Den Gurni je odlučio da ponovi isto tako što je promućkao šampanjac, čime su navijači bili oduševljeni.