Australijanci najavljuju revoluciju: Najduži letovi bez presjedanja

Investicije

Australijski Kvantas je predstavio planove za najduži direktni komercijalni let u svijetu

Ovaj let će, kako kaže, biti „vrhunac globalne avijacije“, nakon što je objavio da je ostvario zdrav godišnji neto profit zahvaljujući snažnom domaćem tržištu.

Firma, koja se nada da će do 2022. godine bez presjedanja leteti od Australije do Londona i Njujorka, zabeležila je manji godišnji neto profit za 17,2 odsto, u iznosu od 852 miliona australijskih dolara (673 miliona američkih dolara) nakon rekordnih rezultata prošle godine, izvјeštava agencija AFP.

Operativna dobit prije oporezivanja iznosila je 1,4 milijarde australijskih dolara u fiskalnoj godini završenoj 30. juna, što je drugi najveći rezultat u istoriji kompanije koji odgovara prognozama ekonomista.

Dobri rezultati su uslijedili nakon završetka agresivnog trogodišnjeg procesa restrukturiranja, tokom kojeg je smanjen broj radnih mjesta i Kvantasova flota.

Akcije Kvantasa su skočile za 3,10 odsto na 5,98 australijskih dolara na trgovanju u Sidneju.

Generalni direktor kompanije Alen DŽojs je otkrio ambiciozne planove Kvantasa o uspostavljanju direktnih letova od istočne obale Australije do Evrope, kao glavni poduhvat avio-kompanije nazvan „Projekat Sanrajz“.

„Kvantas će postaviti izazov i Erbasu i Boingu da do 2022. godine isporuče avion koji može da obavlja redovne direktne letove na primjer od Sidneja do Londona, od Brizbejna do Pariza, od Melburna do Njujorka bez presjedanja i pod punim opterećenjem“, rekao je on.

„To je vrhunac globalnog vazduhoplovstva, to je protivotrov tiraniji prostorne udaljenosti i revolucija u vazdušnom saobraćaju Australije“, ocijenio je DŽojs.

Prema njegovim riječima, dva proizvođača već rade na avionima koji skoro da mogu da obave taj zadatak, a riječ je o letjelicama 777Ks i A350ULR.

On je dodao da će direktni let od Sidneja do Londona trajati do četiri sata, umjesto sadašnjih nešto više od 24 sata s presjedanjima.

Trenutno najduži direktni komercijalni let ima kompanija Katar Ervejz na liniji Doha-Ouklend, koji premošćuje razdaljinu od 14.535 kilometara za nešto više od 16 sati.

Dužina Kvantasovog planiranog leta Sidnej-London iznosi oko 17.000 kilometara.

Avio-kompanija je objavila da će konačna dividenda akcionarima iznositi sedam centi po akciji i najavila je otkup vlastitih akcija u iznosu do 373 miliona australijskih dolara.