Dileri širom Njemačke imaju 300.000 dizelaša koje ne mogu da prodaju

Automobil

Kakve probleme može da donese neodlučnost vlade i zakonodavstva već osjećaju prodavci polovnih automobila u Njemačkoj

Dileri širom Njemačke na svojim placevima već imaju oko 300.000 vozila sa dizel motorima Euro 5 norme koje ne mogu da prodaju. Dosadašnji vlasnici su ih prodali iz raznih razloga, pa i budućih zakona koji će se odnositi na starije dizele.

Budući vlasnici ne žele ni da čiju za ovakva vozila upravo zbog mogućnosti koju je najavila njemačka vlada da će zabraniti ulazak starijim dizelima u veće gradove kao što su Štutgart i Minhen, piše sajt Dmotion.

Vrijednost vozila koja se nalaze na placevima širom Njemačke je oko 4,5 milijarde eura, ako se računa prosječna vrijednost od 15.000 eura po vozilu.

Prema anketama koje su obavljane među dilerima svih marki polovnih vozila, tri četvrtine je izjavilo da mora da značajno spušta cijenu vozila. Isto toliko njih potvrdilo je da proizvođači ne pružaju dovoljnu podršku da bi se ovi mrtvi lageri nekako prodali.

Svi su jednoglasni u stavu da je potrebno da vlada što prije donese jasne zakone, a sa njima i uslove od kada i pod kojim kriterijumima ova vozila neće moći da se voze. Pri tom, brojna vozila koja čekaju svoje kupce su se proizvodila do prije godinu i po.

Iako su VW Grupa, Daimler i BMW prihvatili da softverski unaprijede dizele novije proizvodnje, kojih ima oko 5 miliona i time im produže legalnu upotrebu u gradovima, postoje i oni koji vjeruju da softversko unapređivanja neće dovoljno smanjiti emisiju otrovnih gasova.

Skoro 30 odsto ispitanih vozača dizela u Nјemačkoj da će pokušati što priјe da proda svoje atomomobile zbog sve bržeg pada njihovih vrijednosti, pogotovo uz programe subvencija koje od VW-a idu i do 10.000 eura, ako se doveze stari dizel i kupi vozilo iste marke. Problem ovog programa je u tome što obezvrjeđuje polovne automobile, koji su dovezeni na zamjenu po principu staro za novo.

Ovo su podaci samo za Njemačku, a masovna histerija, koja je po mnogima ili kasno počela ili snažno isfabrikovana od strane moćnih lobija, tek će početi u brojnim razvijenim zemljama EU i van EU. Samo je pitanje ko će vještije ili manje vješto da se reši polovnjaka koje više neće želјeti da vidi na svojim ulicama.

Najveći paradoks je u tome što su isti ovi, danas „fuj, fuj“ dizeli do prije par godina dizani u nebesa sa svojom malom potrošnjom i efikasnošću.