Izgubljeni kineski internet mag se vratio

Milioneri

Prije svega dvanaest godina, najveća internet kompanija u Kini nije bio poznati div Alibaba ili Tencent. To je bila kompanija Shanda Interactive Entertainment Limited koja se bavila industrijom igara, a njen osnivač bio je Tianqiao Chen

Čen je s 30 godina postao milijarder, da bi ubrzo nakon toga nestao sa scene.

U jednom trenutku Tianqiao Chen napustio je Kinu i nestao iz javnosti. Nakon svih ovih godina, Čen se vratio – živi u Singapuru i planira svoje sljedeće korake.

Što se uopšte dogodilo, saznao je Blumberg. Recimo samo da je, poput nekih drugih milijardera, otkrio kako nije sve u novcu.

Konkurencija, tehnologija ili nešto treće?

U razgovoru Čen (44) je otkrio zašto je odustao od svog životnog rada i prepustio kormilo Tencentu i Alibabi. Sve je počelo opakim napadima panike, zbog stresa zbog konkurencije i vladinih regulacija. Na kraju je shvatio da je bolje da sve napusti nego da žrtvuje zdravlje.

‘Svakog zalaska sunca sam razmišljao o tom da se više neću probuditi iz sna’, rekao je Čen. Tako da je svoj fokus usmerio negdje drugo – borbi za mentalno zdravlje, budizmu i istraživanju ljudskog mozga.

Vrijednost njegove imovine procenjena je na više od 2,4 milijarde dolara, ali za istraživanje ljudskog mozga ovaj milijarder je izdvojio gotovo pola svog bogatstva. Koncept njegovog instituta je neobičan i neuobičajen jer ujedinjuje biologe i sve iz sveta psihijatrije, proučavanja božanstava, filozofije i duhovnosti.

Ovaj milijarder je, poučen svojim mentalnim problemima, odlučio da uloži svoje resurse u to da se ljudi konačno posvete svojoj emocionalnoj dobrobiti, nakon svih stoljeća u kojima se primarno radilo na povećanju standarda života.

Čen je rođen 1973. godine južno od Šangaja, a imao je priliku da odraste u okružju zemlje koja je polako počela da prihvata kapitalizam. Kompaniju Shanda stvorio je s mlađim bratom i ženom Chrissy, zahvaljujući ušteđevini od 60.000 dolara i otvorenom umu.

Šanda je počela da razvija igre, a koje su se pokazale suludo popularne kod tinejdžerske populacije u Kini. Prihodi su eksplodirali, a usprkos nekim padovima, Čen je uvijek pronalazio ekonomski valjan put.

Međutim, ambicije su okrenule put stresu i nakon drugog napada panike, shvatio je da stvari nisu vrijedne truda.