Forbsova lista: Žizel Bundšen više nije najplaćenija manekenka

Forbs je objavio listu najplaćenijih modela, kojom je dugo vladala brazilska manekenka Žizel Bundšen

Preokret na listi pokazuje da dolazi neko drugo vrijeme manekenki i modela, u kojima su na vrhu one koje su ujedno i najpopularnije na društvenim mrežama. Popularnost donosi uticaj, uticaj povećava prodaju, prodaja donosi angažmane i novac…

Koliko je Žizel bila moćan brend govori činjenica da je na prvom mjestu bila od 2002. godine, i to zbog basnoslovnih godišnjih zarada, kojoj nijedna manekenka nije mogla ni da se približi.

Ipak, u ovoj 2017. godini, spustila se za jedno mjesto, a prvo joj je preotila Kendal Džener – manekenka, selebriti, Instagram zvijezda. Džener je po pisanju Forbsa za samo mjesec dana tokom ove godine zaradila 22 miliona dolara, što je čini najuspješnijom manekenkom ove godine. Zanimljivo je da je većina zarade koju je Džener ostvarila poprilično oslonjena na njen imidž Instagram zvijezde i članice porodice Kardašijan.

Dok je prije nekoliko godina ova lista bila relevantna isključivo po modnim angažmanima i saradnji, u kojima se Žize pokazala kao veoma sposobna poslovna žena (Dolce&Gabanna, Victoria’s Secret, linija kozmetike Ipanema), ove godine prvi put napravljena je vidna smjena generacija. To pokazuje i izmijenjenu percepciju modnog biznisa – nastupa generacija Instagram zvijezda.

Na listi se nalaze i seste Hadid – Gigi koja je prošle godine zaradila 9.5 miliona dolara, a njena mlađa sestra Bela šest miliona. Krisi Tajgen  supruga pjevača Džona Ledženda inkasirala je 13.5 miliona dolara i to najviše zbog aktivnog učestvovanja na društvenim mrežama, gdje je reklamirala bezbroj proizvoda. Na listi se našlo mjesta i za modnu veteranku Adrijanu Limu, ali i za plus size model Ešli Grejam koja je zaradila 5.5 miliona dolara. Zarada Grejamove je znak da je velikom dijelu publike dosta mršavica, i da se svijest o prirodnom tijelu sve više podiže.

Forbs piše da danas nije dovoljno imati visoke jagodice na licu, već modeli treba da budu poslovne žene, uzori, menadžerke koje će svoju publiku da oblikuju, edukuju i navedu ih da potroše svoj novac na neki proizvod. U tome prednjače sestre Kardašijan, nekrunisane kraljice Instagrama.