Najskuplji fudbalski timovi: Njihove noge vrijede milijarde

Dvadeset najcjenjenijih fudbalskih timova na svijetu vrijedi u prosjeku 1,69 milijardi dolara, što je 14 odsto više nego prošle godine, a 74 odsto više nego 2013. godine

Najboljih 20 timova zabilježilo je u prosjeku 428 miliona dolara prihoda tokom 2016. i 2017. godine, što je 40 odsto više nego prije pet  godina. Na godišnjoj Forbes listi najvrednijih fudbalskih timova na svijetu, već drugu godinu za redom Mančester Junajted se nalazi na prvom mjestu sa vrijednošću od 4,12 milijardi dolara, što je više za 3,69 milijardi dolara nego prošle godine.

Taj tim engleski fudbalski tim je ostvario najviše prihoda (737 miliona dolara) tokom sezone 2016-2017. i skoro 50 odsto operativnih prihoda (254 miliona dolara) više nego bilo koji drugi tim. Skoro svakom timu na listi je porasla vrijednost najmanje devet odsto, osim AC Milan, koji je u protekloj godini pao za 24 odsto, na 612 miliona dolara.

Na druga dva mjesta na listi su španski Real Madrid (4,09 milijardi dolara) i Barselona (4,06 milijardi dolara).

Četiri od 10 najprofitabilnijih sportskih timova na svijetu su fudbalski timovi

Šta je sa profitom od sporta? Prihod od poslovanja je u prosjeku iznosio 84 miliona dolara, što je najviši nivo. Pravila UEFA Fer plej su pomogla transformaciji finansija evropskog fudbala. Tokom 2016-2017. godine samo dva tima – As Roma i AC Milan imali operativne gubitke, dok je tokom 2003-2004 godine, sedam od 20 najvrednijih timova imalo operativne gubitke od ukupno 244 miliona dolara.

Fudbal je najpopularniji timski sport na svijetu. Fudbaleri imaju izuzetnu vrijednost, što objašnjava i to što su trojica od njih – Kristiano Ronaldo, Lionel Mesi i Nejmar, među prvih pet najboljih sportista na svijetu.

Ti sportisti vrijede svakog dinara, jer su izuzetno popularni, tako da generišu novac od kompanija koje svoja imena stavljaju na dresove, a vremenom su komercijalni poslovi fudbala postali vrijedniji od prihoda od same igre.

Pet najboljih evropskih liga imaju dogovore koji generišu 8,2 milijarde dolara godišnje samo u medijskim pravima.