Novi dizelaši daleko čistiji od benzinaca

Novi dizelaši daleko čistiji od benzinaca

Anti-dizel histerija prošle godine je doživjela svoj vrhunac, što je uticalo da se samo 36 odsto evropskih kupaca počasti novim dizelašem. Frapantan je podatak da je prodaja automobila sa ovom vrstom motora pala u poslednje godine za čak 15 odsto.

Prodajne prognoze nisu dobre za naredni period, a neki analitičari smatraju da će udio dizelaša pasti ispod 5 odsto u narednih deset godina.

ALI…

Najnovija testiranja, koje je sproveo Njemački auto-moto klub (ADAC), pokazuju da novi dizelaši emituju nevjerovatno malu količinu azotnih oksida (NOx), ako ih uopšte i emituju, kao i slučaju “mercedesa C220d” (0 mg NOx/km).

Još neki modeli su postigli ekstremne vrijednosti. “BMW 520d karavan”, “opel astra 1.6D” su izbacili samo 1 mg NOx po kilometru, “BMW 520d Steptronic” 5 mg NOx/km, a “sitroen berlingo BlueHDI 130” 7 mg NOx/km.

Zvuči nevjerovatno da su u nekim slučajevima pojedini dizel modeli izbacivali manje azotnih-oksida od svojih benzinskim parnjaka.
Inače, zbog pada prodaje dizelaša, prvi put u posljednjih deset godina u Evropi porastao je nivo emisije ugljen dioksida kod novih automobila. U 2017. dizelaši su emitovali 117,9 g CO2/km, a benzinci 123,4 g CO2/km. Ova prednost na strani novih dizela je posebno zanimljiva ako se zna da su ovi motori, u prosjeku, snažniji od benzinskih – 142 u odnosu na 123 KS.

Navjerovatni rezultati ADAC-ovog testiranja posljedica su primijenjene tehnologije koju je kompanija Boš najavila prije nepunih godinu dana.

Iz Boša su tada najavili da će nova tehnologija, koja je namijenjena novim EURO 6d agregatima, softverskom nadgradnjom smanjiti emisiju azotnih oksida za čak više 90 odsto u odnosu na postojeće stanje. Bošova “laboratorijska” vozila postigla su tada rezultat od samo 13 miligrama NOx po kilometru i mjereno u novom RDE ciklusu.

Ista tehniku mjerenja su primijenili i ADAC-ovi stručnjaci.

Mercedes je ovakav rezultat objasnio “posebnom obradom i višestrukom recirkulacijom izduvnih gasova” na njihovom motoru OM 654, prenosi britanski Auto Express. “Naš cilj je da do 2020. dostignemo prosječan nivo od 30 mg NOx po pređenom kilometru, mjereno po RDE ciklusu.”

Prema aktuelnom EURO 6d-TEMP standardu, maksimalni nivo emisije azotnih oksida, prilikom RDE testiranja, iznosi 168 mg/km, koji će se od januara 2020. spustiti na 120 mg/km.

Čak je moguće da će ova norma pasti i na samo 80 mg NOx/km, jer je krajem 2018. godine Evropski sud pravde presudio da Evropska komisija nema pravo na određenje faktore usklađenosti, koji je omogućena viša granica. Najavljeno je da će se EK žaliti na tu presudu.

Sve ovo ipak neće uticati da se smanji najezda starijih polovnih dizelaša na istočnu Evropu i naše područje.

Preporučujemo vam i sljedeće: