“Lažne vijesti” prihodovale četvrt milijarde dolara od reklama

Svijet

Veb-sajtovi koji šire dezinformacije godišnje od reklamiranja prihoduju oko 235 miliona dolara, rezultati su istraživanja međunarodne koalicije Global Disinformation Index (GDI).

Analizom je obuhvaćeno 20.000 domena koje su druge organizacije ili mediji označili kao izvore namjerno netačnih informacija, a nalazi sugerišu da su Google i AppNexus najčešći servisi za plasiranje reklama.

Istraživanje se bavilo isključivo programskim oglašavanjem, odnosno automatskom kupovinom i prodajom oglasnog prostora putem softvera, koje je činilo dvije trećine svih digitalnih oglasa u 2019. godini. Google pruža programske oglase za najveći deo domena koje je GDI ocjenjivao, oko 70%, što je srazmjerno puno u odnosu na tržišni udio te kompanije, prenosi NovaEkonomija.

Neki od analiziranih slučajeva uključuju i velike medije koje su nevladine organizacije označile kao izvore dezinformacija, poput RT-ja (ranije poznatog kao Russia Today) i Sputnjika (sputniknews.com).

GDI ocjenjuje da se problem tiče cjelokupnog tržišta digitalnih oglašivača, koje će zahtijevati angažovanje svih učesnika.