Facebook sprema Facebook Pay

Facebook je upravo najavio Facebook Pay, novi vid servisa za plaćanje koji će raditi na Messenger, Instagram, WhatsApp i Facebook aplikacijama.

Servis će prvo biti dostupan u Americi i od samog početka će raditi na Facebook i Messegner aplikacijama dok će na Instagram i WhatsApp stići nešto kasnije.

Do sada, ovaj servis je bio testiran samo u Indiji i još nije poznato kada će biti globalno aktiviran.

Korisnici imaju opciju da dodaju svoj način plaćanja na Facebook Pay, a onda će moći da odaberu taj servis kako bi plaćali na mjestima gdje se novi metod prima.

Mušterije mogu da sačuvaju svoju karticu ili bankovni račun unutar servisa, umesto da svaki put unose tražene podatke kada kupuju onlajn.

Facebook tvrdi da njegov servis podržava najveći broj kreditnih i debitnih kartica, kao i PayPal.

Takođe, novi servis je odvojen od Calibra “novčanika” koji je povezan sa kompanijinom Libra mrežom koja je namijenjena keiptovalutama.

Dobra stvar je i to što će Facebook korisnicima dati mogućnost da sami podese na kojim aplikacijama će ovaj servis biti aktivan i neće automatski ubacivati podatke o karticama na sve aplikacije koje primaju novi način plaćanja.

Facebook će korisnicima takođe davati informacije o istoriji plaćanja, kao i podršku u realnom vremenu putem četa.

Facebook Pay će u Americi na samom početku nuditi plaćanja koja se tiču dobrotvornih priloga, kupovina u igricama, kupovina karata za događaje i direktnog slanja novca drugim osobama unutar Messenger aplikacije.

Novi servis će raditi i unutar Facebook Marketplacea i određenim FB stranicama.

Društvena mreža tvrdi da će servis bezbjedno čuvati podatke i enkriptovati karticu i bankovne račune, dok će sistemi redovno biti skenirani kako bi se otklonile sve opasnosti koje se tiču bilo kakve moguće prevare.

Svi korisnici će dobijati i notifikacije nakon svake kupovine i prilikom bilo kakve druge aktivnosti na nalogu.

Sudeći po pravilima korišćenja, Facebook će sakupljati podatke u vezi sa kupovinama kao što su način plaćanja, datum transakcije, kontakt detalji i adresa slanja.

Sve akcije koje korisnici obave preko Facebook Paya će biti korišćene i kako bi se ljudima prikazivali relevantni oglasi.

Facebook objašnjava da ako neko kupi loptu preko Facebook Marketplacea, postoji vjerovatnoća da će početi da mu se prikazuu oglasi za lopte.