Heineken mora Bregoviću platiti zbog povrede autorskih prava

Visoki trgovački sud potvrdio je ovih dana presudu u devet godina staroj tužbi kojom je Goran Bregović tražio naknadu štete od Karlovačke pivovare, odnosno Heinekena zbog neovlaštenog korištenja njegovih muzičkih djela.
Prema presudi, koju je prošle sedmice potvrdio Visoki trgovački sud, Heineken će Bregoviću morati isplatiti 600 hiljada kuna plus zatezne kamate.

Naime, sud je utvrdio da je Heineken, koji je vlasnik Karlovačke pivovare, neovlašteno bez odobrenja autora koristio autorsko muzičko djelo Gorana Bregovića ““Bitanga i princeza““. Heineken je muziku koristio u sklopu marketinške kampanje ““Karlovačko live 2007““, a pjesmu su preradili, odnosno sinhronizirali u TV i radio spot te postavili reklamni sadržaj na službenu stranicu karlovačko.hr. Na taj način su, zaključio je sud, povrijedili imovinsko pravo autora.
Bregović je zbog povrede autorskog prava tužio i za druge pjesme – ““Za Esmu““, ““Jer kad ostariš““, ““A i ti me iznevjeri““, ““Ako ima Boga““, ““Napile se ulice““, ““Lipe cvatu““, ““Ružica si bila““, ““Kad bi bio bijelo dugme““, ali sud je taj zahtjev odbio. Riječ je bilo o javnom izvođenju tih pjesama u sklopu kampanje ““Karlovačko live 2007.““ od 1. novembra do 31. decembra 2007.
Sud je taj zahtjev odbio, ali je utvrdio da su Bregoviću povrijeđena moralna autorska prava zbog izvođenja pjesme ““Bitanga i princeza““. Zbog toga mu Heinken mora isplatiti još 20 hiljada kuna plus zatezne kamate.
Podsjetimo, Bregović je tužbu podnio još 2010. zbog neovlaštenog korištenja njegovih glazbenih djela. Zanimljivo je da su sporne pjesme izvođene na turneji Karlovačko live 2007. izvodili su ih Bregovićeve bivše kolege iz benda Bijelo dugme: Željko Bebek, Alen Islamović i Mladen Vojičić Tifa.
Iako se nagađalo da će Bregović tužiti i svoje bivše kolege, tužbu je na kraju usmjerio prema Heinekenu, .
““Povrijeđena su individualna imovinska prava Gorana Bregovića jer on nije odobrio korištenje svojih djela, koja su korištena s jednim ciljem – za promociju brenda i proizvoda Karlovačke pivovare (Heineken Hrvatska d.o.o.), niti je Karlovačka pivovara zatražila dopuštenje za to od Gorana Bregovića, a nije se radilo o običnom koncertnom korištenju““, rekao je za Večernji list prije nekoliko godina Bregovićev izdavač za Hrvatsku Tomislav Škulić.