Pet znakova po kojima se prepoznaju lideri

Lider

Lidera nije lako prepoznati, a isto je toliko teško prepoznati šta i kako zapravo lider treba da radi. Pokazalo se kako su najbolji lideri oni koji vode služeći drugima, piše Marcel Schwantes, osnivač i glavni direktor razvoja ljudskih resursa u kompaniji Leadership From the Core, za magazin Inc.

Prema njegovim riječima, lideri koji stoje na usluzi mogu se prepoznati po pet stvari:

1. Očekuje se transparentnost

Neki od dobrih lidera jasni su na samom početku svakog brainstorminga, te direktno kažu kako se 90 odsto onoga što će biti rečeno nikada neće sprovesti u praksi. Istovremeno, podsticaće iznošenje ideja jer glupih ideja nema i dobro je da misli teku jer one mogu inspirisati druge.

2. Dijeljenje procesa donošenja odluka

U autokratskom tradicionalnom stilu upravljanja rezultati se dobijaju. No, način na koji se sada radi, te današnja radna snaga znatno su se promijenili. Za uspjeh u menadžmentu sada je potrebna saradnja, a ne zapovijedanje. Pozivanje zaposlenih da učestvuju u određivanju ciljeva služiće kao važan dio njihovog angažovanja.

3. Slušanje bez ometanja

Prije nego što pomislite da ste spremni voditi, pitajte se jeste li dobar slušalac. To će vam biti prijeko potrebno ako želite voditi druge. Nedavno sprovedeno istraživanje Harvard Business Reviewa pokazuje da su lideri koji slušaju bolje prihvaćeni među ljudima, stvaraju više povjerenja, podstiču više zadovoljstva na poslu i jačaju kreativnost svog tima. Slušanje tima nije slabost niti znak slabog autoriteta, a sa vremenskim pritiskom i ometanjem slušanja treba se uhvatiti u koštac.

4. Stvaranje kulture prijateljstva

Izgaranje na poslu ozbiljna je prijetnja zdravlju radnika. Nedavno istraživanje Gallupa pokazalo je kako 23 odsto zaposlenih često osjeća simptome burnouta, a još 44 odsto njih osjeća ih ponekad. Dvije trećine ljudi može stoga očekivati izgaranje na poslu. Lideri se sada odlučuju na stvaranje okruženja koje će omogućiti zaposlenima da budu zadovoljni te tako ostvaruju bolje rezultate. Neki od lidera stvaraju u svojim timovima takozvanu kulturu profesionalne intimnosti u kojoj se prijateljstva stvaraju za kompetitivnu prednost. Jedno drugo Gallupovo istraživanje pokazalo je da kada žene imaju najbolju prijateljicu na poslu, dvostruko veća je mogućnost da će biti i angažovanije na poslu nego one koje ih nemaju.

5. Jačanje samosvijesti

Jačanje samosvijesti emocionalan je put, no može biti veoma koristan. Kao što morate vježbati mišiće kako biste bili snažni, i jačanje samosvijesti osnažiće interakcije sa zaposlenima, kolegama, kupcima i investitorima. Dobro je intimno poznavati ljude oko sebe kako biste im kao lider pomogli da se razviju jer posao je jak samo onoliko koliko su jaki ljudi koji ga stvaraju. Dobro je biti sa njima, slaviti njihove pobjede i biti s njima kada ne uspijevaju, ohrabriti ih i podstaknuti da riskiraju kako bi nastavili svoje poboljšavanje i napredak. Dajte im priliku za profesionalni razvoj na konferencijama, događanjima i kursevima za lični rast.