• Rad u smjenama vodi u depresiju

    Rad u smjenama vodi u depresiju

    Osobe koje rade od devet ujutro do pet poslije podne manje su sklone depresiji od onih koji rade drugu i noćnu smjenu, pokazuje britanska istraživačka studija. Na rad u smjenama posebno su osjetljive žene, prenosi “Američki zdravstveni žurnal”. Istraživači su detaljno proučili podatke sedam ranijih studija o povezanosti radnog vremena i mentalnog zdravlja u koje

  • Zašto je sjedenje u kancelariji manje opasno od izležavanja na kauču?

    Zašto je sjedenje u kancelariji manje opasno od izležavanja na kauču?

    Kauč je vaš najbolji prijatelj – dođete umorni s posla i uvalite se, srećni i veseli. Međutim, koliko je to zaista zdravo? Nije uopšte, tvrde stručnjaci, jer ljudi koji provedu osam sati sjedeći na poslu imaju za 18 odsto veći rizk od dijabetesa i srčanog udara od ljudi koji sjede manje od tri sata dnevno.

  • Stres na radnom mjestu priznat za bolest

    Stres na radnom mjestu priznat za bolest

    Svjetska zdravstvena organizacija je u registar bolesti uvela i Burnout odnosno hronični stres na radnom mjestu. Medicinski stručnjaci su definisali tri dimenzije te bolesti: osjećaj iscrpljenosti, rastuće duhovno distanciranje ili negativan odnos prema poslu, sve manji profesionalni učinak. Napominje se takođe, da se definicija Burnout odnosi samo na posao ne i na druge oblasti života.

  • Važnost cinka – smanjuje simptome prehlade

    Važnost cinka – smanjuje simptome prehlade

    Imunocink tablete za žvakanje predstavljaju optimalnu kombinaciju vitamina C i cinka prilagođenu djeci i odraslim Najpoznatija uloga cinka je u pravilnom funkcionisanju imunog sistema. Brojna istraživanja pokazuju da upravo cink može smanjiti težinu ali i trajanje simptoma prehlade Piše: mr ph Goga Peulić Cink je esencijalni mineral neophodan za odvijanje brojnih fizioloških procesa i metaboličkih

  • Pet navika u ishrani za zdraviji život

    Pet navika u ishrani za zdraviji život

    Većina ljudi misli o hrani u ovom pravcu: “Koliko kilograma treba da smršam?”. Iako je super da dobro izgledate fizički, mnogo zdraviji pristup životu je da dobro izgledate iznutra. Postoje aspekti života koji prevazilaze spoljašnji izgled, a usvajanje zdravih navika u ishrani može da poboljša kvalitet i dužinu života – Proučavanjem načina ishrane i života

  • Da li je skuplja hrana stvarno zdravija?

    Da li je skuplja hrana stvarno zdravija?

    Često se prilikom kupovine proizvoda radije odlučimo za onaj sa višom cijenom, misleći da je skuplje zdravije Međutim, da li i viša cijena znači i da je proizvod kvalitetniji? Novo istraživanje sa Univerziteta Vanderbilt tvrdi da imamo potpuno pogrešnu percepciju o zdravoj hrani. Obično mislimo da ukoliko želimo da se hranimo zdravo onda moramo potrošiti

  • Nedostatak magnezijuma vodeći je nutritivni deficit

    Nedostatak magnezijuma vodeći je nutritivni deficit

    Česte glavobolje, grčevi u nogama, nesanica… Ovo su samo neki od primjera nedostatka magnezijuma u ljudskom organizmu Piše: mr ph. Davorka Kopanja     Magnezijum je jedan od sedam najvažnijih makro elemenata neophodnih za normalno funksionisanje organizma. Potreban je svakom organu u tijelu, a posebno srcu i mišićima. Ljekari ga preporučuju i u prevenciji povišenog

  • Tajna dugovječnosti kraljice Elizabete: Šta jede svakog dana i šta izbjegava?

    Tajna dugovječnosti kraljice Elizabete: Šta jede svakog dana i šta izbjegava?

    Kraljica Elizabeta II uskoro će napuniti 92. godine, a zahvaljujući zdravim navikama i dalje izgleda odlično Za njenu dugovječnost zaslužni su, očigledno, dobri geni, ali i sasvim sigurno pažljivo birana hrana koju jede svakog dana. U nastavku vam predstavljamo kako izgleda dnevni meni kraljice Elizabete. Možda je baš to tajna njene dugovječnosti. Kraljičina pravila: –

  • Kako da ostanete zdravi na poslu?

    Kako da ostanete zdravi na poslu?

    Ukoliko vaš posao ne uključuje dosta fizičke aktivnosti, teško je da stalno budete zdravi Problem postaje komplikovaniji ukoliko radite za kompjuterom, jer ste tada primorani da sjedite satima u istom položaju i gledate u monitor. Međutim, postoje jednostavni načini pomoću kojih možete paziti na svoje zdravlje tokom radnog vremena… Pravite male pauze  Ukoliko vaš posao

  • Zanimanja koja loše utiču na zdravlje

    Zanimanja koja loše utiču na zdravlje

    Pojedina zanimanja uništavaju fizičko i psihičko zdravlje, a čak 26 odsto zaposlenih u stresnim zanimanjima traži pomoć ljekara, pokazalo je istraživanje sprovedeno na Univerzitetu Južna Kalifornija Respiratorne bolesti prednjače u odnosu na sva druga profesionalna oboljenja. Najčešće se javljaju kod građevinara, a najčešća je azbestoza, progresivna bolest koja nastaje udisanjem azbestne prašine ili azbestnih vlakana,

  • 7 razloga zašto je kafa dobra za zdravlje

    7 razloga zašto je kafa dobra za zdravlje

    Kofein je najkorišteniji psihoaktivni sastojak na svijetu, tvrde naučnici. I to s dobrim razlogom: budi nas, pomaže da ispunimo obaveze i puni nas energijom Često brinemo treba li ograničiti unos kofeina ili ga potpuno izbaciti iz upotrebe? Iako previše kofeina može izazvati nesanicu, nemir i ubrzani rad srca, u velikoj većini slučajeva kafa je zapravo

  • Parfemi i toaletne vode puni hemikalija i štetni

    Parfemi i toaletne vode puni hemikalija i štetni

    Premda vaš parfem ili dezodorans čarobno mirišu, vrlo je vjerovatno da su prepuni hemikalija i toksičnih sastojaka koji mogu biti vrlo štetni za zdravlje Svaka treća osoba povremeno zbog osjetljivosti na sastojke parfema doživi simptome poput glavobolje, svrbeža ili astme, tvrdi Kejt Grenvile, autorka knjige “Slučaj protiv mirisa” (The Case Against Fragrance), a podatke temelji