Njemački auto proizvođači – najveći kartel u istoriji

Otkrića uglednog njemačkog lista „Špigl“ predstavljaju još jedan veliki udarac na njemačku auto-industriju, jer se tvrdi da su tamošnji proizvođači udruženi u „jedan od najvećih kartela u istoriji zemlje“

Nakon velikog skandala sa dizelom, najveću granu industrije Njemačke potresa novi, možda još veći, a posljedice će se znati nakon što tijela Evropske unije i Njemačke završe istragu, za koju je zvanično potvrđeno da je otpočela.

Kako je otkrio Špigl, stotine rukovodilaca velike njemačke trojke VW (uključujući Audi i Porsche), Dajmler i BMW su sarađivale u više od 60 radnih grupa, koje su odlučivale o nizu pitanja, a sve u cilju suzbijanja konkurencije.

Navodno, posle „dizelgejta“ i vjerovatno niza inspekcija i istraga u samoj kompaniji čelnici Volkswagena su poslali pismo njemačkim vlastima u kome se navodi priznanje o učešću u kartelskom ponašanju.

„Politiko“ prenosi da su se nedozvoljeni dogovori između „velike trojke“ pravili još od devedesetih godina prošlog vijeka, a da su se ticali niza tehničkih i ekonomskih pitanja oko proizvodnje, plasmana i razvoja vozila.

Čak se tvrdi i da je „dizelgejt“ dijelom posljedica kartelskog poslovanja, jer su međusobni dogovori oko određenih tehnologija doveli do toga da varanje softverom postane jedino moguće rješenje za „štelovanje“ rezultata o emisiji štetnih gasova.

Kompanije ili nisu komentarisale slučaj, ili su u slučaju VW odbacile sve ovo kao glasine.

Njemačka auto-industrija u toj zemlji zapošljava 800.000 ljudi, a čini čak petinu industrijskog prihoda u zemlji.

Tijela EU koja se bave zaštitom konkurencije imaju široka ovlašćenja i mogu da izriču kazne koje se broje milijardama eura. Takođe, antikorupcijske komisije mogu da primoraju kompanije koje posluju u EU da promijene način poslovanja.

Podsjetimo, njemački proizvođači zbog „dizelgejta“ već trpe štetu koja se mjeri milijardama dolara.