Evo kako bogati ljudi uštede novac

Style

Većina bogatih ljudi nisu oduvijek imali toliko novca. Mnogi od njih su počinjali baš kao bilo ko od vas, ali vremenom zahvaljujući vještini štednje novca uspjeli su da izgrade bogatstvo, na kome im mnogi zavide

Ispostavlja se da su bogati ljudi kao i svi, razlika je u tome što oni znaju kako da sačuvaju, dok drugi znaju da troše.

Evo njihovih tajni:

Oni plaćaju gotovinom
Koliko puta ste ušli u prodavnicu imajući samo karticu u novčaniku? Baš zbog toga ste često trošili novac koji niste planirali.
Bogati ljudi nose gotovinu umjesto kartice, na taj način lakše se preračunaju koliko žele potrošiti. Ne možete trošiti više nego što imate u novčaniku.

Oni mogu biti štedljivi
To što su postali bogati, ne mijenja njihov ukus. Oni i dalje kupuju na rasprodajama i čekaju sniženja. Ne mijenjaju frizera samo zato što imaju novca da plate skupljeg. Zašto plaćati nešto samo zato što to možete?

Oni traže ponude
Koliko ste puta kupili nešto ili ugovorili neki posao, a ispostavilo se da ste na drugom mjestu za istu stvar platili manje? Vjerovatno ste slegli ramenima i pomislili Šta sad?
Bogati ljudi aktivno traže bolje i jeftinije ponude, imaju njuh za to. Na taj način godišnje uštede mnogo novca. Ne gubite na kvalitetu, a potrebno je da uložite samo malo više truda.

Oni mrze otpad
Umjesto da iskoristite svu hranu koju ste pripremili i kupili, uglavnom pola toga završi u kanti za đubre. Uvijek ono malo što ostane od hrane iz frižidera, vi bacite i kupite novo. Taj otpad vas košta novca. A stalno vam se čini da što manje imate to više gubite. Bogati ljudi mrze otpad, oni će kupiti tačno toliko koliko im je potrebno. Premjeriće svaki dinar prije nego što nešto bace.

Dobro upravljaju novcem
Uglavnom potrošite novac, prije nego što se dogodi hitan slučaj, pa onda pozajmljujete.
Bogati ljudi to rade ovako. Nikada ne troše sav novac, uglavnom prepolove svoje mjesečne troškove kako bi im ostalo novca za crne dane.

Izbjegavaju iskušenja
Oni imaju dugoročne planove i gledaju mnogo unaprijed, emocije su isključene. Vrlo su racionalni kada je kupovina u pitanju i nisu emocionalni kupci. Umjesto da uđu u prodavnicu i kupe svaki par cipela koji im se dopao, oni misle na sutra. Čuvaju svoj novac za važnije stvari.