Pandemija ostavila trag i na tržištu oglašavanja

Svijet

Tržište oglašavanja obično odražava stanje u ekonomiji koje je u martu potonulo u haos jer su ljudi ostali kod kuće, a kompanije su zatvorile svoja vrata kako bi se zaustavilo širenje koronavirusa.

Očekuje se da će pandemija teže pogoditi ekonomije širom svijeta nego finansijska kriza 2008. godine dok bi pad tržišta oglašavanja, kada se isključe politički oglasi u SAD-u, trebao bi biti nešto umjereniji, procjenjuje promotivna agencija GroupM, dio medijskog diva WPP-a.

Procjenu argumentuju tvrdnjom da su mjere blokade najteže pogodile mala preduzeća koja čine tek djelić tržišta oglašavanja.

Pad je dodatno ublažila činjenica da mnoge kompanije u borbi za opstanak posežu za trgovinom putem Interneta, a logično je da i na tom kanalu ima oglasa, tumači čelnik GroupM-a Brian Wieser.

Najveći pad bilježiće televizijsko oglašavanje, koje posustaje već duže vrijeme, i oglašavanje na otvorenom (OOH), poput oglasnih panoa, budući da ljudi ostaju u zatvorenim prostorima.

Televizijsko oglašavanje trebalo bi se ove godine smanjiti 17,6 posto a oglašavanje na otvorenom, kada se isključe politički oglasi, za četvrtinu, izračunali su u GroupM-u.

Digitalni oglasi trebali bi pasti 2,3 posto a činiće ove godine 52 posto tržišta oglašavanja, u odnosu na prošlogodišnjih 48 posto. Oglašivači više ulažu u digitalne oglase jer su uglavnom jeftinijih od televizijskih a kampanju je lakše pokrenuti i otkazati.

Oporavak globalnog tržišta oglašavanja trebao bi da počne sljedeće godine, uz procijenjenu stopu rasta od 8,2 posto. Procjene GroupM-a pokazuju da povratak na pretpandemijskui nivo ne treba očekivati prije 2022. godine.