U Pekingu prva metro linija bez vozača

Svijet

Glavni grad Kine pridružiće se Šangaju, Parizu i Dubaiju, gdje ovakvi metro vozovi već prevoze putnike

Peking će početkom 2018. dobiti prvu metro liniju bez vozača, koja će na 14 kilometara dugoj trasi imati osam stanica.

U subotu je metro u Pekingu prevezao do 13.30 časova čak 11,5 miliona putnika, samo na prvoj liniji gotovo 1,2 miliona putnika. Gotovo devet miliona kompozicija je do pola dva pošlo u vožnju linijama pekinškog metroa.

U dispečerskom centru prati se u svakom trenutku stanje na svim linijama. Koliko je sigurnost i praćenje situacije na linijama gradskog metroa važna stavka u životu Pekinga može da se objasni i činjenicom da je riječ o mreži od 19 linija ili 574 kilometra šina, ili 54 stanice na kojima se one ukrštaju.

Do 2020. vlasti u Pekingu planiraju da mreža metroa dostigne 1.000 kilometara, a do kraja ove godine da prijeđe 600 kilometara. Među tim novim linijama krajem ove i početkom naredne godine biće i prvi gradski voz bez vozača.

Inače, odluka da se u Pekingu gradi metro donijeta je 1953, prva linija proradila je 1961. i tada su gostima Pekinga, kako kažu u Muzeju koji prati razvoj metro saobraćaja u glavnom gradu Kine, pokazivali tri znamenitosti – Kineski zid, Tjenanmen i metro, a najveći broj linija gradi se nakon 2000. godine, posebno poslije odluke da Peking dobije organizaciju Olimpijskih igara 2008. godine.