Prodaja pametnih telefona u Kini pala za trećinu
Kina je krajem januara počela da uvodi ograničenja putovanja i apeluje na građane da izbjegavaju javna mjesta, neposredno uoči početka praznovanja Lunarne nove godine, sezone prazničnih kupovina u toj zemlji, prenosi Tanjug.
U januaru je u Kinu isporučeno ukupno 20,4 miliona svih brendova pametnih telefona, što je za 36,6 posto manje u odnosu na 32,1 milion uređaja u istom mjesecu 2019. godine, pokazuju podaci kineske Akademije za informacione i komunikacione tehnologije.
Veliki pad prodaje
Analitičari su predvidjeli veliki pad prodaje na početku 2020. godine, a istraživačke kompanije IDC i Canalys su prognozirale ranije ovog mjeseca da će u prvom ovogodišnjem kvartalu isporuke pametnih telefona pasti za gotovo 40 posto, zbog epidemije korona virusa, koja je pogodila potražnju i izazvala probleme u lancu snabdijevanja.
Najviše je pala prodaja brendova s operativnim sistemom Android, na 18,1 milion jedinica, sa 29,9 miliona prodanih u januaru prošle godine.
Prodaja Appleovih uređaja se zadržala na nivou od nešto iznad dva miliona komada.
Analitičari kažu da je, uprkos nedaćama s kojima se Apple suočava zbog zatvaranja njegovih prodavnica u Kini i smanjenog kapaciteta proizvodnje kompanije Foxcon, koja je njegov najvažniji partner, iPhone 11, lansiran krajem prošle godine, i dalje jedan od najprodavanijih 4G telefona na kineskom tržištu.