Onlajn prodaja u SAD za “Crni petak” opala prvi put u istoriji
Onlajn prodaja tokom “Crnog petka”, nezvaničnog praznika potrošnje koji slijedi nakon američkog Dana nezavisnosti, po prvi put je opala na međughodišnjem nivou, navodi se u izvještaju kompanije Adobe Analytics-a. Kupci su online navodno potrošili ukupno 8,9 milijardi dolara ove godine, što je malo manje u odnosu na devet milijardi dolara koliko je potrošeno 2020. godine.
Trend pada mogao je biti uzrokovan porastom rane potrošnje, budući da su neke prodavnice počele sa rasprodajama i promocijama već u oktobru.
“Prvi put ikada, Crni petak je doživio preokret trenda rasta u odnosu na prethodne godine”, rekao je za The Verge analitičar Adobe Digital Insights-a Vivek Pandija.
On je dodao i da potrošači strateški kupuju poklone mnogo ranije u sezoni, kao i da su fleksibilniji u potrazi za najboljim ponudama.
Iako je rana prodaja bila glavni uzrok pada, problemi u globalnom lancu snabdijevanja mogu biti značajan faktor.
Prema Adobe izvještaju, obavještenja o nedostatku zaliha su porasle za 124 odsto od januara 2020. godine, što otežava kupcima da dobiju proizvode koje žele.
U izvještaju se navodi da su uređaji i elektronika najviše pogođeni ovim problemom, a trenutni nedostatak čipova sigurno ima veze sa tim, prenosi Novaekonomija.rs.
Među najpopularnijim tehnološkim proizvodima tokom Crnog petka bili su Nintendo Svič i Meta Kvest 2 (ranije Oculus).
Do sada su kupci potrošili preko tri milijarde dolara za 19 dana tokom ove praznične sezone, dok je prošle godine, potrošnja premašila tu cifru za svega pet dana sezone.