Volmart napada Amazon na internetu, a njih Lidl u Americi

Svijet

Poslovni rezultati koje je ovih dana objavio najveći svjetski trgovački lanac, američki Volmart, donijeli su ugodno iznenađenje investitorima

Uz blagi rast tromjesečnih prihoda od 1,4 odsto na 117,5 milijardi dolara, najveću pažnju je izazvala informacija da je količina robe koju je Volmart prodao preko svoje internetske stranice bila čak 69 odsto viša nego u istom razdoblju lani. Prihodi od prodaje preko interneta porasli su u istom uporednom razdoblju za 63 odsto što je najveći skok u posljednjih pet godina.

Vijest je ugodna novost za dioničare Volmarta jer je taj lanac, koji u tridesetak zemalja ima više od 11.500 trgovina, relativno kasno i mlako krenuo u utrku za kupce na internetu. Amazon i drugi internetski trgovci već su se odavno etablirali na tom dijelu tržišta i kroz godine Volmartu, a posebno lancima robnih kuća koji su već duže vrijeme prisiljeni zatvarati lokacije zbog loše prodaje, preuzeli solidan dio tržišnog kolača.

Tek u posljednjih nekoliko godina Volmart je počeo više pažnje posvećivati internet trgovini. Jedan od velikih koraka u tom smjeru bilo je lanjsko preuzimanje firme Jet.com na šta je Volmart potrošio 3,3 milijarde dolara. Jet.com je osnovan tek prije tri godine, ali osnivači su mu bili preduzetnici s ranijim iskustvom u e-trgovini te je Volmart akvizicijom dobio gotovu infrastrukturu koju samo treba nastaviti širiti. Analitičari iz poznate konzultantske kuće A.T. Kerni su nakon objave posljednjih Volmartovih rezultata za Blumberg izjavili da je ‘odjednom, Volmart postao primarni konkurent Amazonu, umjesto fragmentirane grupe drugih’.

I iako se čini da je Volmart konačno počeo prihvatati činjenicu da znatan dio kupaca danas svoju kupovinu obavlja putem interneta te se na digitalnom tržištu namjerava uhvatiti ukoštac s konkurencijom, prava borba mogla bi se zahuktati na Volmartovom domaćem terenu. Sredinom jusvoje prve trgovine, i to odmah dvadeset njih, na američkom tržištu trebao bi otvoriti Lidl.

Njemački diskontni lanac je prije gotovo dvije godine najavio početak širenja u Sjedinjenim Američkim Državama, a stvari su se zahuktale u posljednjih nekoliko mjeseci. Uz spomenutih dvadeset lokacija u tri američke savezne države na istočnoj obali, Lidl u idućih godinu dana planira otvoriti još dodatnih 80 trgovina.

Dosad objavljene prognoze pokazuju da Lidl ima dobre šanse na američkom tržištu te bi mu već 2019. godine tamošnji prihodi mogli premašiti dvije milijarde dolara. Poput Volmarta, njemački lanac raspolaže s impresivnom mrežom od desetak hiljada prodavnica razbacanih širom Evrope, a ovo mu je, uz oglednu lokaciju u SAD-u koja posluje već neko vrijeme, prvi pravi iskorak na drugi kontinent.