Najuglednije svjetske kompanije u 2017: Na najboljem glasu Rolex i Lego

Postoje liste najmoćnijih kompanija, najjačih brendova, iza kojih u pravilu stoje i korporativni divovi

Objavljena lista Top 100 najuglednijih kompanija sugeriše da su prvaci oni koji nisu i najjači, ali zato uživaju veliki renome. Najbolju reputaciju, po mjerenju američkoga Reputation Instituta, ima Rolex. Pojam za skupocjene i fine satove u svim društvenim slojevima, Švajcarac je iznad danskog proizvođača igračaka Lego i američke zabavne industrije Walta Disneya, kompanija koje su omiljene u dječjoj populaciji.

Već 20 godina otkako provode istraživanja o reputaciji ključni su da kompanija ima značajnu ekonomsku prisutnost u 15 najvećih svjetskih ekonomija, da ima iznadprosječan ugled u zemlji svog sjedišta i da je poznaje barem 40% svjetskog stanovništva. Ove godine istraživanje je provedeno na 240.000 ispitanika u 15 najjačih ekonomija, tokom prvog tromjesečja.

Najuglednije svjetske kompanije u 2017. su:

1. Rolex (Švajcarska, satovi)
2. Lego (Danska, igračke)
3. Walt Disney Company (SAD, zabavna industrija)
4. Canon (Japan, tehnologija)
5. Google (SAD, IT, softver)
6. Bosch (Njemačka, auto, strojarska, elektroinud., alati)
7. Sony (Japan, potrošačka elektronika)
8. Intel (SAD, IT)
9. Rolls-Royce (UK, autoindustrija)
10. Adidas (Njemačka, sportska oprema)

Oni su morali rangirati učinak koji na javnost kompanije imaju u pogledu proizvoda i usluga, inovacija, radnih mjesta, upravljanja, liderstva, odnosa prema javnosti i izvedbi. Rolex je, zanimljivo, i lani bio prvi, ove je godine prvi u Sjevernoj Americi i Aziji, a Lego je bio lani ukupno na 6. najbolji u Evropi i Bliskom istoku. Još je samo Canon uz njih u Top10 u sve četiri regije. Google, redovno na vrhu po drugim kriterijima, najugledniji je u Južnoj Americi. Američki tehno div je pao s lanjskog trećeg mjesta, dok se njegov zemljak Apple, vlasnik najvrednijega brenda, s ne baš zavidne 10. pozicije lani svrstao na 20. ove godine. Sama ljestvica najuglednije stotine pokriva sve sektore, od hrane i sporta preko strojarstva i automobila do potrošačke elektronike i odjeće iz cijelog svijeta, s neznatnom prevlašću kompanija iz Sjeverne Amerike u odnosu na evropske i azijske.

Iz Instituta napominju da im se prvi put u dogodilo da se najuglednija kompanija svrstala u ‘izvrsne’ po broju bodova, pretvorenih iz ocjena ispitanika. Rolex ima 80.38 bodova, Lego sa 79.46 ima ‘snažan’ ugled, a posljednji, stoti, Volkswagen, 64.73, što ga čini prosječnim. Nijednu kompaniju u Top100 ne krasi ‘slabi’ ili ‘jadan’ ugled, što znači da i nisu tako loše.