Lego raspisao konkurs za kreativnog direktora i mnogi pričaju o njemu

Brending

Prije sedam dana Lego je počeo potragu za novim kreativcima u timu. Otvorili su konkurs za kreativnog direktora koji je privukao analitičare struke i marketinške znalce, ali i pristojan broj kandidata.

Sa samo nekoliko reči Lego je uspio da opiše posao koji čeka novog direktora. I ne samo da ga opiše, već i da privuče pravog čovjeka za ovu poziciju.

Tekst koji možete pročitati u Legovom oglasu jeste opis pozicije, opis odgovornosti i očekivanja. Ali, ono što je ključno u tekstu i zaista genijalno je sledeće:

„Djeca su naši uzori. Njihova kreativnost, znatiželja i mašta inspirišu nas u svemu što radimo.“

I tačka. Jasno je da jasnije ne može biti. Iako vladate svim menadžerskim vještinama, imate zavidnu radnu biografiju i pravi ste čovjek za ovakvu lidersku poziciju, ako niste dijete u duši, ne razumijete djecu i njihovu maštu, Lego kompanija nije za vas.

Kako je to u svom komentaru napisao Džejson Ejten ’ovo je genijalan potez Lego ekipe u jednom oglasu u potrazi za ljudima koji nisu izgubili osjećaj za igru’. I ne samo to. Ovo je jedan od boljih primjera kako kompanija iznosi u javnost vrijednosti kojih se drži i koje traži. U oglasu ne stoji, recimo, ’Mi pravimo igračke za djecu’. Stvar je mnogo dublja i šira. Lego je ovakvim pristupom jasno stavio do znanja koju vrijednost kompanija cijeni na prvom mjestu.

Lekcija za svaku kompaniju

Ako pored aktuelnog konkursa za kreativnog direktora pretražite još neki Legov konkurs, vidjećete da rečenice o djeci kao uzorima, o kreativnosti i mašti stoje u svakom.

Lego je svakoj kompaniji ovakvim pristupom ponudio jasnu lekciju:

-Ako u svom timu želite ljude koji dijele vrijednosti kompanije, morate biti precizni i jasno reći koje su to vrijednosti. One se moraju naći u opisu posla. Naravno da su tu i zadaci i ostali zahtjevi, ali svakoj kompaniji za dobro poslovanje prije svega trebaju ljudi koji vrednuju iste kvalitete. U Lego slučaju to su znatiželja, kreativnost i mašta.

Ako ste jedna od odraslih osoba koja slijedi korporativnu preciznost u upravljanju i računarsku tačnost, onda djeca sigurno nisu vaš uzor. Niste ni sanjar i ne volite da se igrate, ni u tom slučaju vas djeca ne inspirišu. I u jednom i u drugom primjeru, niste osoba za Lego. Brzi sistem eliminacije u Legovom oglasu za kreativnog direktora odlično radi. Plus, mnogo toga priča o jednoj kompaniji ma kolika bila.