Bjelorusi sklapaju američki Kadilak za rusko tržište
Američka kompanija “Dženeral motors” (GM) i bjelorusko državno preduzeće “Junison” potpisali su sporazum o sklapanju “kadilaka eskalade” i “ševroleta taho” za rusko tržište, saopštila je pres-služba GM-a.
U fabrici “Junison” postavljena je savremena proizvodna linija za sklapanje modela “kadilak”, a radnici su pripremljeni i obučeni u skladu s principima organizacije proizvodnje i kontrole kvaliteta koji se primenjuju u svim fabrikama GM-a, navodi se u saopštenju koje prenosi agencija Interfaks.
Prema informaciji kompanije, u Bjelorusiji će se sklapati vozila četvrte generacije “kadilak eskalade” u dvije verzije – regularnoj i s produženim međuosovinskim rastojanjem.
Za ruske kupce cijcadiena regularne verzije “kadilak eskalade” biće oko 76.000 dolara, a s produženim međuosovinskim rastojanjem oko 80.000 dolara. Cijena “ševroleta taho” biće od 60.000 dolara.
Kako je objavljeno ranije, GM i “Junison” su sredinom 2013. godine potpisali okvirni sporazum o sklapanju automobila u Belorusiji. Prvi model je trebalo da bude “opel korsa”, ali do realizacije nije došlo. Belorusija je u septembru prošle godine postigla sporazum sa GM-om o pokretanju montaže putničkih automobila kapaciteta od 20.000 do 25.000 vozila godišnje.
– Dogovorili smo se o postepenom otvaranju tih kapaciteta da bi se, u skladu sa sporazumima u okviru Carinske unije (Rusija, Bjelorusija, Kazahstan) i Evroazijskog ekonomskog saveza, do početka 2017. godine postigla lokalizacija od najmanje 30 odsto, a do jula 2018. godine – 50 odsto i više. Osim sklapanja, radi se i na stvaranju proizvodnih kapaciteta za zavarivanje i farbanje karoserija – rekao je tadašnji premijer Bjelorusije Mihail Masnikov.
Preduzeće “Junison”, u blizini Minska, osnovano je 1996. kao zajedničko bjelorusko-britansko preduzeće “Ford junion”, a 2000. godine je preregistrovano u državno preduzeće “Junison”.
Bavi se sklapanjem niza marki automobila – “ford”, “kija”, “pežo”…