FIAT proizvodi model na kome gubi 20.000 $ po vozilu
Iako je većina električnih automobila i dalje preskupa za prosječnog kupca, neki proizvođači priznaju da čak i uz tako visoke cijene bilježe gubitke na svakom prodatom primjerku
Razvoj i proizvodnja modela na struju koštaju mnogo auto-kompanije, pa se one često udružuju kako bi zajedničkim snagama došli do jeftinijeg novog električnog automobila.
Iako neki proizvođači, poput Tesle, dobro zarađuju na prodaji svojih električnih vozila, FIAT priznaje da na svakom isporučenom modelu 500e na struju upiše gubitak od čak 20.000 dolara.
Ovu zapanjujuću informaciju lično je otkrio prvi čovek FIAT-Chryslera, Serđo Markione, tokom govora na jednom univerzitetu u Italiji. Poređenja radi, General Motors je objavio da na svakom prodatom primjerku električnog modela Chevrolet Bolt gubi 9.000 dolara.
U ovu računicu su, pored fabričkih troškova same proizvodnje, uračunati i ogromni izdaci koje kompanije daju na istraživanje i razvoj modela na struju.
Inače, FIAT 500e napravljen je prije svega za tržište SAD, gdje bez obračunatih subvencija košte oko 33.000 dolara. Pogoni ga elektromotor od 113 ks (83 kW) i 200 Nm, a sa punim baterijama može da pređe do 135 km.
Kako prenosi Blumberg, Markione je u svom govoru rekao da uprkos tolikim gubicima namjerava da nastavi sa “elektrifikacijom” modela FIAT-Chryslera.
On je kazao da je, iako se lično ne slaže sa tim, razvoj električnih automobila u ovom trenutku neminovan i da je, naročito u Evropi, automobilska industrija krenula tim pravcem.
Markione smatra da tradicionalne auto-kompanije zato moraju da ubrzaju razvoj svojih električnih modela kako bi mogli da se takmiče sa Ilonm Maskom i “Teslom”, koji se, prema njegovim riječima, “kreću brzinom rakete” kada je riječ o automobilima na struju.