Građani BiH na internet kupovinu potrošili 2,4 miliona KM

BiH

Brojne onlajn platforme na kojima se može kupiti skoro sve, od igle do lokomotive, preplavile su internet, a ljudi zbog manjka slobodnog vremena sve češće posežu za ovim brzim načinom kupovine.

Da građani BiH ne zaostaju za ostatkom svijeta kada je riječ o onlajn šopingu, potvrđuju i podaci Uprave za indirektno oporezivanje BiH (UIO BiH), koji govore da su u prvih šest mjeseci ove godine u BiH zaprimljene 2.193 pošiljke koje su kupljene putem interneta.

Za ovu robu bh. građani izdvojili su 2,4 miliona KM, koliko iznosi vrijednost ocarinjene robe.

“Tom prilikom su obračunate i plaćane uvozne dažbine u iznosu od pola miliona KM”, rekli su u UIO BiH.

Najveći broj pošiljaka ocarinjen je u Sarajevu, zatim Banjaluci i Mostaru.

U Carinskim službama UIO BiH kažu da građani najčešće naručuju tekstilne proizvode, kao što su garderoba i obuća, ali nerijetko posežu i za kozmetičkim proizvodima.

Ističu da je broj naručene robe ove godine u odnosu na isti period prošle godine gotovo identičan.

“Prema podacima o ocarinjenim pošiljkama u šest mjeseci 2019. godine i u istom periodu prošle godine, vidljivo je da je broj pošiljaka koje su naručene, kao i vrijednost istih, gotovo identičan. Nije bilo ni rasta ni pada broja narudžbi putem interneta”, rekli su u UIO BiH.

Napominju da se veliki broj upita građana odnosi i na narudžbu raznih suplemenata putem interneta, te da se takva roba ne može kupovati onlajn.

“Takva vrsta robe se ne može naručivati putem interneta jer je u pitanju zdravlje ljudi. Takve proizvode u BiH mogu uvoziti samo lica registrovana za obavljanje pomenute djelatnosti, gdje uvoz suplemenata prolazi sve neophodne kontrole u smislu kvaliteta pomenute robe”, objasnili su u UIO BiH.

Mišljenja građana u vezi s naručivanjem robe putem interneta su podijeljena. Dok se neke žene ne boje ni da šminku kupuju u virtuelnom svijetu, neki građani ipak nisu toliko optimistični.

Filip V. iz Banjaluke kaže da je nekoliko puta bio u iskušenju da kupi neke stvari preko interneta, ali da je ipak skeptičan.

“Skeptičan sam jer kada vidim, na primjer, neku obuću koja mi se sviđa, više volim da je mogu isprobati, kako bih bio siguran da mi odgovara. Zbog tog nedostatka onlajn kupovine, nisam nikada ništa ni kupio putem interneta”, rekao je ovaj Banjalučanin.

Sarajka Selma H. kaže da je oduševljena kupovinom preko interneta i da skoro sve kupuje onlajn. Kako pojašnjava, razlog je uglavnom što većinu stvari koje želi ne može naći u prodavnicama, ali i zbog toga što su dosta jeftinije.