Italija: Istragu protiv Gugla zbog zloupotrebe dominantnog položaja
Riječ je o onlajn oglašavanju koje sadrži grafički element poput fotografije ili video snimka.
Italijansko tijelo za zaštitu konkurencije navodi da Gugl pribjegava “diskriminatornoj upotrebi velike količine podataka koje prikuplja preko svojih aplikacija, što sprečava njegovu konkurenciju … da efikasno učestvuje u trci”, a ponašanje Gugla, kako se navodi u saopštenju, ima “snažan uticaj i na potrošače”.
“Odsustvo konkurencije bi moglo da smanji resurse dodijeljene proizvođačima i izdavačima veb sajtova čime osiromašuje kvalitet sadržaja namijenjenog krajnjim kupcima”, ali i “obeshrabruje tehnološke inovacije za razvoj tehnika oglašavanja koje su manje nametljive po potrošače”, dodaje se u saopštenju.
Prodaja putem onlajn oglašavanja u Italiji je tokom 2019. iznosila više od 3,3 milijarde eura ili 22 odsto medijskih resursa, a prodaja putem onlajn oglašavanja drugi je najveći izvor prihoda za medijski sektor.
Gugl ima brojne alate za detaljnu rekonstrukciju profila ljudi kojima su reklamne poruke upućene, kao što su Android mobilni operativni sistem, pretraživač Hrom, usluge mapiranja i navigacije Gugl mape i sve ostale usluge putem Gugl ID (gmail, disk, doks, Jutjub).