DEJAN LJEVNAIĆ: Pobjeda snježne vizije
Jahorina je ove godine obilježila 40 godina od održavanja Zimskih olimpijskih igara. Svjesni smo bogate istorije Jahorine i truda koji je uložen u njen razvoj, ali smo odlučni da pokažemo svijetu njen potencijal i uspjeh u budućnosti. Sa ponosom gledamo unazad, ali sa još većim uzbuđenjem gledamo naprijed, spremni da nastavimo da pišemo svoju priču, istinski modernu i svevremenu, na snježnim padinama Jahorine.
Za nepunih sedam godina od kako je postao direktor OC Jahorina, veza između ove planine i Dejana Ljevnaića postala je neraskidiva. Iako nije odrastao na njoj, stvorena je kroz godine uloženog truda da se Jahorini vrati stari sjaj. Danas, kada svakim danom Jahorina dobija novi obris, koji ističe izuzetnost ovog zimskog turističkog centra, najbolje je spomenuti šta je pokretač svega – Dejan je fanatični zaljubljenik u skijanje i ta ljubav ga pogoni da radi sve što je potrebno da od Jahorine napravi sve bolje i bolje skijalište.
– Moja ljubav prema skijanju ima duboke korijene koje sežu u detinjstvo. Skijao sam od malih nogu u selu kod mojih babe i djeda, koristeći drvene skije koje smo sami pravili. Penjali smo se uz brdo pješke i spuštali se jednom tokom dana. Te skije nisu imale pancerice, ali su imale vezove na sajlu, što je bio pravi izazov. Revolucija u mom skijaškom iskustvu dogodila se kada sam prvi put posjetio “Platak”. Kupio sam svoje prve RC Elan skije i pancerice, što je donijelo potpuno novi osjećaj. Od tada, ljubav prema skijanju je bila neraskidiva, posebno prema “Plataku”. U svojim kasnijim godinama sve više sam otkrivao radosti skijanja i shvatio da je ono samo dio šire ljubavi prema prirodi i životu. Cijenim prirodu i životinje, a skijanje je postalo sastavni dio tog procesa.
Jahorinu je u protekloj zimskoj sezoni posjetilo oko 250.000 skijaša i bordera koji su ostvarili nešto više od 1.800.000 prolaza
Moja strast prema skijanju probudila je prirodni instinkt u meni, a to se nastavilo oblikovati kroz godine. Poseban trenutak koji ilustruje koliko skijanje znači u mom životu je kada sam naučio svoje dijete da skija. Gledati ga kako osvaja stazu sa istim osmijehom na licu kao što sam imao ja kada sam prvi put kročio na snijeg, bilo je nezaboravno iskustvo koje je samo produbilo moju ljubav prema skijanju. To je trenutak koji me podsjetio na to koliko je skijanje dio nas samih, naših porodičnih veza i našeg zajedničkog iskustva u prirodi.
U čemu vi lično najviše uživate na Jahorini, šta je za vas “tipični jahorinski užitak”?
– Zaista osjećam duboku povezanost s Jahorinom. Svako jutro rano se probudim kako bih prošetao sa svojim psom po vrhovima Jahorine i svaki put se iznova iznenadim koliko je priroda bogata. Ponekad se pitam koliko stvari propuštamo i ne cijenimo, poput raznovrsnih biljaka i zdravog voća koje možemo pronaći tamo. Moja ljubav prema Jahorini je toliko velika da sam čak izgradio privatnu vikendicu u podnožju planine, gdje živim sa svojim ljubimcima i uživam u miru i tišini koje mi pruža priroda. Svima bih preporučio da posjete Jahorinu jer neke stvari se prosto ne mogu opisati riječima, već ih morate doživjeti da biste ih razumjeli. Posebno bih izdvojio i gostoprimstvo i ljude koji žive na ovim prostorima, jer sigurno takvu dobrodošlicu ne možete svugdje sresti.
Kako ocjenjujete proteklu zimsku sezonu, kakvi su njeni rezultati?
-Nedostatak snijega tokom ove sezone predstavljao je značajan izazov za skijalište. Možemo istaći da smo uspješno održali skijanje u kontinuitetu 127 dana, čime smo postali lideri u regionu uprkos prirodnim ograničenjima. Naš uspjeh je rezultat posvećenosti i ulaganja u infrastrukturu i vještačko osnježavanje, bez čega ne bismo bili u mogućnosti pružiti skijaški doživljaj ni jednog dana ove sezone. O tome koliko je bilo potrebno dodatnih napora da sezona bude uspješna govori činjenica da je naš sistem za vještačko osnježavanje utrošio 165.000 kubika vode, stvarajući oko 400.000 kubika snijega. Zaposleni u OC „Jahorina“ su radili i po 30 sati dnevno, tako da slobodno možemo reći da je tim kojim OC Jahorina raspolaže jedan od ključnih faktora za održavanje sezone uspješnom. Sezona je dodatno bila upotpunjena velikim brojem nastupa poznatih zvijezda Balkana kao i raznim događajima i aktivnostima. Da bismo pružili potpuno iskustvo skijašima i opravdali njihovo povjerenje, u toku sezone imali smo preko 80 dana sa popustima na ski karte. Naš rad i predanost prepoznali su i ljubitelji zimskih radosti jer je Jahorinu u sezoni 2023/24 posjetilo oko 250.000 skijaša i bordera koji su ostvarili nešto više od 1.800.000 prolaza.
Ponosan sam na činjenicu da je moja privatna kompanija izgradila najviše žičara na svijetu, postavljajući visoke standarde u industriji
Šta posjetioce očekuje tokom ljetne sezone, a sa kakvim očekivanjima ulazite u ljetnu sezonu?
-Uspjeli smo dovesti Jahorinu od planine koja ne radi ljeti do planine sa najviše ljetnjih atrakcija. Netaknuta priroda, veliki broj avanturističkih i adrenalinskih sadržaja, čist vazduh su samo neke od stvari koje posjetioci mogu očekivati za vrijeme ljetnje sezone. Otvaranje sezone planirano je za kraj juna. Jahorina se može pohvaliti već poznatim planinskim bobom koji se nalazi u sklopu „OLIMP“ parka 2,5 kilometara dužine koji je jedan od 10 najvećih u Evropi. Polaz boba je u neposrednoj blizini velikog jezera na vrhu planine i restorana koji je smješten na najljepšoj poziciji na Jahorini, odakle se može uživati u vidikovcima i pogledu ka planinskim ljepotama. Jezero je ambijentalno uređeno sa novim stazama za šetnju, klupama i molom. Za sve posjetioce će biti na raspolaganju i Xreycer, tjubing, nezamjenjiva panoramska vožnja gondolom Poljice, kao i sportski kutak sa terenima, bike staza i staze za hajking – staza ljubavi, staza zdravlja i sportska staza, u rasponu od 2,5 kilometara do 13 kilometara. Nova sezona donosi i mnoštvo novih sadržaja za sve uzraste. Od velikih atrakcija jedinstvenih na prostoru Evrope još izdvajam Tonjer, Loopster, SkyDive, Butterfly, NauticJet, ZipLine zatim Off Road Karting. Ova jedinstvena ponuda nosi ne samo titulu kraljice u adrenalinskoj ponudi aktivnosti, no i prvenca u BiH, ali i regionu.
Posjetioci će imati priliku da uživaju u velikom broju događaja od kojih izdvajamo najspektakularnije trail takmičenje u regionu JUT 100 milja, koje će se održati 27. i 28. jula 2024. godine i tada će kroz cilj proći učesnici: ULTRA, MAXI, MIDI I MINI TRKE. Ove godine je i deseto, jubilarno izdanje, a posjetioce očekuju vrijedne nagrade. Pored toga planiran je i Digital Snow, Jahorina Hub, Jahorina English School, Dječiji festival i mnogi drugi događaji.
Imate li već planove šta treba uraditi za sledeću zimsku sezonu?
-Za naredni period planiramo projekat gondole Pale-Jahorina koji predstavlja ključnu inicijativu za povezivanje Pala sa Jahorinom. Ova ambiciozna gondola, ukupne dužine 7 kilometara, pružiće nevjerovatno skijaško iskustvo koje će obuhvatiti stazu od vrha Ogorjelice sve do Pala.
Vizionarski smo fokusirani na stvaranje staze koja će biti široka poput autoputa, osvijetljena za noćno skijanje, čime ćemo dodatno obogatiti skijaški centar. Ovaj projekat ima dvostruki cilj: pružiti nevjerovatno iskustvo skijanja i istovremeno zaustaviti daljnju gradnju na planini, čime ćemo zaštititi njen vrh. Uvjereni smo da će ova gondola podstaći veću interakciju između Pala i Jahorine, pružajući dodatne benefite lokalnom stanovništvu. Očekujemo da će budući investitori prepoznati prednosti i ljepotu Jahorine, čime će se podstaći povećanje turizma i privlačenje novih posjetilaca.
Osim toga, razmatramo drugi važan projekat, izgradnju sportske sale koja bi služila za pripremu sportista. U okviru ove sale planiramo stvaranje velike dječje igraonice, modernog spa centra i prostrane teretane. Ova sportska sala biće povezana s kompleksom zgrada koje će u prizemlju sadržati lokale koji podržavaju život na planini.
Kroz svoju funkciju direktora postavio sam sebi za cilj podsticanje djece da se aktivno bave skijanjem, provode vrijeme u prirodi, te se druže bez zavisnosti o tehnologiji
Ovo je samo dio naše šire vizije koja uključuje i stvaranje trgova s komunalnim sadržajima poput pošte, apoteke, ambulante i marketa, zajedno s modernim stambenim jedinicama i podzemnim garažama. Strateški plan uključuje i povezivanje lokacije Dvorišta s Jahorinom putem žičara, dodatno unapređujući infrastrukturu i povezivanje naše zajednice. U konačnici, vjerujemo da će ovi projekti pridonijeti razvoju Jahorine kao cjelogodišnje destinacije, stvarajući novu dimenziju turističke privlačnosti i podstičući održivi razvoj regije.
Odakle dolazi najveći broj gostiju? Gdje fokusirate promotivne aktivnosti, da li ima nekih zanimljivih tržišta iz kojih primjećujete nove posjetioce?
-Naša destinacija privlači publiku iz svih krajeva sveta, ali posebno iz regiona. Međutim, naša ciljna grupa obuhvata sve ljubitelje planina širom svijeta. Naši posjetioci se sve više šire na globalnom nivou, sa značajnim brojem gostiju koji dolaze iz udaljenih zemalja poput Kine i Rusije. Tokom ljetnjih meseci, posebno nam je drago vidjeti goste iz Arapskih zemalja kako uživaju u ljepotama naše planine. Nalazimo se u povoljnom geografskom položaju blizu aerodroma, što značajno olakšava dolazak našim posjetiocima. Uvođenje novih čarter letova dodatno je unaprijedilo dostupnost naše destinacije, čime smo privukli još veći broj gostiju. Najveći broj naših posjetilaca dolazi iz zemalja u našem regionu, poput Rumunije, Mađarske i Turske. Takođe, zapažamo porast interesovanja agencija iz Velike Britanije koje dovode svoje goste na Jahorinu. Njihova podrška i promocija naše destinacije doprinose širenju naše reputacije i privlačnosti.
Kako ste obilježili 40 godina od održavanja ZOI 84?
-Proslavom 40 godina od nezaboravnih Olimpijskih igara, pokazali smo ponos na istoriju, a istovremeno težimo ka budućnosti i stvaranju potpuno novog i modernog ski centra, koji će ići rame uz rame sa svjetskim skijaškim centrima. Jedna od najznačajnijih aktivnosti svakako je otvaranje Olimpijskog muzeja na polaznoj stanici gondole „Poljice“. Ovaj muzej čuva dragocjene uspomene na naše heroje i sportske legende i inspiriše buduće generacije da sanjaju velike snove i teže ka vrhuncima. Posebnu pažnju smo posvetili našim olimpijcima i sportistima koji su nastavili da nižu uspjehe širom svijeta. Njihova posvećenost i strast su neiscrpni izvori inspiracije za sve nas. Uz to, nismo zaboravili naše najmlađe. Organizovali smo raznovrsne aktivnosti i dijelili poklone kako bismo im pokazali ljepote skijanja, ali i važnost sportskog duha, timskog rada i fer-pleja. Pored toga, kroz paradu ratraka i humanitarnu trku, istakli smo i ono po čemu se Jahorine najviše pamti iz vremena ZOI, a to je njena ljepota a najviše velikodušnost i humanost ljudi. Svojom podrškom i učešćem, zajedno smo pokazali da sport može biti most koji spaja ljude i gradi bolje zajednice.
Kakve akcije ste radili u sklopu promocije skijanja među mladima?
-Sve je počelo sa akcijom „Budi dijete Jahorine“, gdje smo djeci iz regije Istočnog Sarajeva omogućili besplatne karte za skijanje. Svake godine podijelimo oko 4.500 besplatnih ski karti. Ova inicijativa pokazala se uspješnom već od ranije, kada smo omogućili besplatno skijanje za djecu iz lokalnih samouprava još na Kopaoniku za djecu iz Raške i Brusa. To činimo da bi omogućili djeci da zavole svoju planinu i da odrastu uz nju. Kroz svoju funkciju direktora, postavio sam sebi za cilj podsticanje djece da se aktivno bave skijanjem, provode vrijeme u prirodi, te se druže bez zavisnosti o tehnologiji. Vidio sam da neki roditelji nemaju dovoljno sredstava da djeci omoguće skijanje, i želim da skijanje ne bude privilegija samo ljudi koji imaju novac. Tada sam pokrenuo akcije na svom Instagram profilu. Do sada smo podijelili preko 900 pari skija i kaciga djeci.
Zaista osjećam duboku povezanost sa ovom planinom. Svako jutro rano se probudim kako bih prošetao sa svojim psom po vrhovima Jahorine i svaki put se iznova iznenadim koliko je priroda bogata
Akcija „Hiljadu skija za našu djecu“ ima za cilj ne samo popularizaciju skijanja već i promociju zdravih životnih vrijednosti, i sa posebnim naglaskom na bezbjednosti.
Volio bih da u nekoj posljednjoj fazi tih akcija izgradimo jedan skijaški kamp na planini gdje bi noćenje bilo maksimalno 5-10 maraka po djetetu i gdje ne bi bilo nikakvih zvjezdica, nego bi to bio jedan smještajni kamp za djecu. Nije nužno da mora biti samo za skijanje, neka dođu i ljeti na rukomet, košarku, fudbal, trčanje, ali da se kroz te kampove djeca vraćaju prirodi i planini. To mi je suština akcija.
Kako teku pripreme za Jahorina Ultra trail, šta se ove godine može očekivati na tom događaju?
-Jahorina Ultra Trail je jedan od mojih omiljenih događaja koji promoviše ono u što vjerujem i donosi svjetski prestiž na naše predivno planinsko područje. Svake godine, ovaj događaj okuplja ljude iz svih krajeva svijeta, istinski zaljubljene u trčanje i prirodu. Ali, iza ove spektakularne manifestacije stoji godina pripreme, neprocjenjiv trud i neprekidan rad našeg tima. Ponosan sam na naš tim jer dan i noć vrijedno rade kako bi osigurali bezbjednost i zadovoljstvo svakog takmičara. Jahorina Ultra Trail nije samo trka, već i doživljaj koji oduzima dah, prolazeći kroz vrhove i ljepote naše netaknute prirode. Svake godine nastojimo biti korak ispred, pa tako i ove godine predstavljamo novo izdanje, jubilarno deseto – JUT 100 milja, prvi put u našem programu. Sa četiri različite trke i rute – Mini 10 kilometara, Midi 30 kilometara, Maxi 78 kilometara i Ultra 160 kilometara – svako može pronaći izazov prema svojoj mjeri. Jahorina Ultra Trail je dio Alpe Adria svjetske trkačke organizacije, a naše trke su bodovane ITRA evaluacijom s 6, 4 i 1 bodom. Ovaj događaj nije samo sportsko nadmetanje, već i prilika da se povežemo s prirodom, testiramo svoje granice i stvaramo nezaboravne uspomene. Radujemo se što ćemo i ove godine biti domaćini ovom spektaklu koji spaja ljude i prirodu na jedinstven način.
Pored ovog događaja, tu je Digital Snow konferencija koja je postala brend koji OC Jahorina razvija?
-“Digital Snow” je konferencija koja se održava u oktobru na Jahorini. Tokom tog događaja imamo privilegiju da prisustvujemo značajnim panelima, tokom kojih su stručnjaci iz industrije razmjenjivali ideje i stvarali nova partnerstva. Naša zajednička predanost unapređenju skijaškog iskustva vidljiva je u istraživanju novih tehnika i pristupa sa stručnjacima iz ove oblasti. Ova razmjena znanja i iskustava doprinijela je razvoju novih mogućnosti i podizanju kvaliteta našeg skijaškog centra. Osim što smo se posvetili unapređenju poslovanja, „Digital Snow“ konferencija je pružila izuzetnu priliku za umrežavanje i stvaranje poslovnih kontakata. Upoznali smo poslovne lidere iz ove industrije i otvorili vrata novim poslovnim prilikama. Prisustvo gostiju iz različitih zemalja na konferenciji donosi značajan ekonomski impuls regiji. Ovo se manifestuje kroz povećani prihod od smještaja, restorana, prevoza i drugih usluga, direktno podržavajući lokalnu privredu. Dolazak stručnjaka iz različitih zemalja omogućava lokalnoj zajednici pristup globalnom znanju i inovacijama u digitalnoj industriji, što doprinosi razvoju lokalnih talenata i kompanija. Posebno smo ponosni što smo imali čast da ugostimo legendarnu Tinu Maze, koja je svojim prisustvom doprinijela ovoj konferenciji.
Možemo istaći da smo uspješno održali skijanje u kontinuitetu 127 dana, čime smo postali lideri u regionu uprkos prirodnim ograničenjima i nedostatka snijega ove godine
Vi ste i počasni konzul Srbije u Republici Srpskoj – kako balansirate između te dvije uloge, direktora i počasnog konzula?
-Sedam godina provedenih na Palama donijelo je neizmjernu radost, a saradnja sa najboljim narodom pokazala je da su oni najbolji domaćini. Kroz život sam stekao mnogo nagrada i priznanja, uključujući i najveće evropsko priznanje na Međunarodnim poslovnim susretima u Sarajevu – „Zlatna plaketa za životno djelo“, kao i „za najhumanije djelo“ za akciju „1000 skija za našu djecu“, takođe i za doprinos razvoju zimskih sportova „Men’s Health Heroes“ kao i mnoge druge. Međutim, biti imenovan za počasnog konzula smatram najvećim i najdražim priznanjem. Ova pozicija nije samo odraz mojih postignuća, već i podrške i mentorstva koje sam dobio od nevjerovatnih ljudi koji su me usmjeravali tokom karijere. Radujem se prilikama koje će mi ovaj položaj pružiti da i dalje služim svojoj zemlji s istom strašću i posvećenosti kao i do sada. Važno je naglasiti da ljubav i briga prema Republici Srpskoj ne znače mržnju ili nebrigu prema Bosni i Hercegovini, i to nikada neće značiti. Naprotiv, posebno ćemo se posvetiti osnaživanju specijalnih veza kroz jačanje saradnje u oblastima kulture i obrazovanja. U 21. vijeku ministarstva sile za pametne zemlje predstavljaju ministarstva obrazovanja i kulture, te će odnosi između Srbije i Republike Srpske u budućnosti biti zasnovani na podršci, pomoći i osnaživanju u ovim oblastima. Radujem se prilikama koje će ova funkcija pružiti za izgradnju ojačanih i bliskih veza između naših naroda.
Kao počasni konzul, planiram ostati posvećen podršci sportu i aktivnostima koje doprinose njegovom razvoju među našom djecom. Vjerujem da je kvalitetan sportski program ključan za oblikovanje zdravih, odgovornih i samopouzdanih pojedinaca. Kroz organizaciju sportskih događaja, radionica i kampova, želimo podstaći ljubav prema sportu i promovisati zdrav način života među našom djecom. U planu su dalje inicijative usmjerene ka izgradnji novih sportskih objekata, obezbjeđivanju sredstava za opremu, kao i podršci edukativnim programima koji integrišu vrijednosti sporta u obrazovni sistem.
Uspjeh u skijaškom biznisu nije izostao, a da li se pored rukovođenja ski centrom bavite i još nekim privatnim biznisom?
– Kroz svoje dugogodišnje iskustvo u industriji ski centara, imam priliku sarađivati i doprinijeti projektima širom svijeta. Svuda gdje se nalazi ski centar, moj tim i ja imamo značajan doprinos u izgradnji i modernizaciji infrastrukture. Ponosni smo na činjenicu da smo izgradili najviše žičara na svijetu, postavljajući visoke standarde u industriji. Moja privatna kompanija aktivno radi na velikim projektima za ski centre u različitim zemljama. U Turskoj, Kini, Makedoniji, Crnoj Gori, Sloveniji, Hrvatskoj i Srbiji, imamo udjela u stvaranju skijaških destinacija koje pružaju vrhunsko iskustvo posjetiocima. Kroz naš rad, trudimo se unaprijediti skijaške centre, čineći ih modernim, efikasnim i prilagođenim potrebama savremenih skijaša. Posebno me raduje trenutni projekat gondole u Vrnjačkoj Banji za porodicu Đoković, što doživljavam kao veliku čast. Ovaj projekat predstavlja priliku da doprinesemo razvoju turizma u Srbiji. Raditi sa porodicom Đoković na projektu koji će dodatno unaprijediti turističku ponudu Vrnjačke Banje je poseban poduhvat koji dodatno motiviše moj tim i mene. Svaki od ovih projekata nosi sa sobom jedinstvene izazove, ali kroz njih smo gradili mostove između različitih kultura, unapređivali infrastrukturu i doprinosili razvoju skijaških destinacija širom svijeta.
TikTok
Otvorili ste TikTok kanal na kom dajete savjete u vezi sa skijanjem. Na kakve reakcije pratilaca ste naišli?
– Lično smatram da društvene mreže mogu biti više korisne nego štetne, ukoliko ih djeca, odnosno roditelji, pravilno koriste. U svijetu komercijalnog i pogotovo na platformama gdje ima dosta štetnog sadržaja pokušavam djeci i mladima da pružim i edukativne priče. Priče o skijanju, sportu i prirodi. Reakcije mojih pratilaca su veoma ohrabrujuće. Primijetio sam da ljudi cijene kvalitetne savete i informacije koje dijelim, posebno kada je riječ o aktivnostima na otvorenom, poput skijanja. Mnogi su izrazili zahvalnost zbog praktičnih savjeta koji su im pomogli da unaprijede svoje vještine ili da se osjećaju sigurnije na stazi.
INFRASTRUKTURA
Šta je sve urađeno što se tiče infrastrukture na Jahorini?
Od 2017. godine u Olimpijski centar Jahorina uz veliku podršku Vlade RS, uloženo je zaista mnogo u infrastrukturu. Investicije se ogledaju u izgradnji gondole Partizan – Emir Kusturica, zatim gondole Poljice poznatog Pininfarina dizajna, šestosjedne žičare Rajska dolina, šestosjeda Trnovo, tri nova ski lifta tipa sidro i dva ski lifta tipa tanjir, tri nove pokretne trake za početnike.
Izgrađene su nove i proširene već postojeće ski staze, pa smo od 15 kilometara ski staza 2017. godine došli do kapaciteta od 52 kilometra ski staza uređenih po FIS standardima. Urađena je nova rasvjeta staza na ukupno 10,3 kilometra, najmoderniji sistem osnježavanja koji pokriva 70 odsto kapaciteta skijališta, tri potpuno nova poligona za početnike sa pokretnim trakama, snowboard park, moderan parking sistem, potpuno nov i savremen Skidata sistem naplate, nova prodajna mjesta, potpuno nova i moderna specijalna mehanizacija „Ratraci“ za pripremu ski staza. Izgrađeno je veliko jezero zapremine 75.000 metara kubnih, te akumulaciono jezero na Poljicama od 5.000 metara kubnih i jezero Skočine od 20.000 metara kubnih. Zatim tu je moderni ugostiteljski objekat Olimp bar, na dva nivoa sa kapacitetom od 250 mesta, koji je toplom vezom povezan sa gondolom Poljice, ljetnje atrakcije kao što su planinski bob, tower, butterfly, loopster, nauticjet, zipline, skydive, avantura park, karting, turistički vozić, xRaycer, trampolina, olimpijski krugovi i olimpijski plamen… Takođe, izgrađena je infrastruktura na lokaciji Dvorišta, biatlon poligon, osnježavanje i carling u hali Peki na Palama za potrebe EYOF.
SkiYU magazin
Šta nam možete reći za SkiYu skijaški magazin, sa kakvom idejom je nastao i kakve su povratne informacije na njegovo pojavljivanje?
-SkiYu časopis je naš ključni alat na putu ka ostvarenju jedinstvene misije koja podrazumijeva zajedništvo svih skijališta u regionu. Čast nam je što smo dio inicijative koja promoviše predivne planine. Naša misija je istraživati, predstavljati i inspirisati ljude da otkriju sve prirodne ljepote ove regije. Nekada putujemo daleko, tražimo bolje uslove, a istinska ljepota nam je na dohvat ruke.
Uloga „SkiYu“ časopisa u svijetu zimskog sporta ide mnogo dalje od samog informisanja. Kroz njega prenosimo priče o nevjerovatnim skijaškim stazama, bajkovitim pejzažima, bogatoj kulturi i avanturama koje očekuje posjetioce. Mi želimo da inspirišemo, da probudimo želju za bavljenjem sportom i da podstaknemo odgovorni turizam. To postižemo kroz autentičnost. Naša posvećena ekipa stručnjaka, novinara, fotografa, vrijedno je radila kako bi ste svako mjesto doživjeli na pravi način, u svaki segment ovog časopisa utkali smo čiste emocije i ljubav prema planini. Ne samo da predstavljamo planine kao destinaciju za skijanje, već i kao mjesta koja mogu živjeti tokom cijele godine, ukoliko se odgovorno posluje. Naravno, nikako ne smijemo zaboraviti i očuvanje prirode i njenih resursa, ovi odjeljci uvijek će biti zastupljeni u našem magazinu. Prije svega to je naša dužnost da upućujemo i upozoravamo, jer upravo je priroda srce naših destinacija. Pored toga, trudimo se da posebnu pažnju posvetimo razvoju lokalne ekonomije i zajednica u našem regionu. Jer, upravo je promocija lokalnog turizma najveći stepen razumevanja i poštovanja kulture i zajednice jednog kraja.