Stiže još jedan GSi: Sportska Insignia karavan

Automobil

Posle limuzinske verzije, Opel je predstavio i Insigniju GSi Sports Tourer

Karavan će biti ponuđen sa benzinskim, ali i sa dizel motorom, i to istim onim bi-turbo agregatom sa 210 ks koji je početkom septembra debitovao u sedan varijanti Opel Insignije.

Što se tiče benzinca, riječ je o pogonskoj jedinici sa 260 ks i 400 Nm, koja omogućava da GSi Sports Tourer od 0 do 100 km/h ubrza za 7,5 s i da razvije maksimalnih 245 km/h.

Inače, ovaj motor pokreće i limuzinsku Insigniju GSi, koja je predstavljena u julu 2017.

Kada je riječ o dizelašu, četvorocilindarski 2.0 litarski bi-turbo isporučuje 210 ks i 480 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Iz stanja mirovanja do stotke, dizel verzija stiže za 7,9 s, dok je najveća brzina automobila 231 km/h.

Opel navodi da, prema NEDC standardu, dizelaš prosječno troši 8,9 l/100 km po gradu, 6,1 litar na otvorenom putu i 7,3 l/100 km u kombinovanom režimu, dok CO2 emisija iznosi 192 g/km.

I benzinac i dizelaš upareni su sa osmobrzinskim automatskim mjenjačem, dok se snaga prenosi na sva 4 točka.

Završna podešavanja modela Insignia GSi Sports Tourer obavljena su na legendarnoj stazi Nirburgring, a u Eifel planinama Opel ima i test centar za usavršavanje sportskih automobila.

Opelovi inženjeri su razvili potpuno novo oslanjanje za GSi na stazi Nirburgring. Kraće opruge spuštaju model GSi karavan za 10 milimetara, a specijalni sportski amortizeri redukuju pomjeranje karoserije na minimum. Moćne četvoroklipne Brembo kočnice i direktno upravljanje su naknadno usavršeni.

Opel Insignisa GSi Sports Tourer standardno je opremljena “mechatronic FlexRide” oslanjanjem. Ovaj sistem u djeliću sekunde prilagođava rad amortizera i upravljanja, a kontrolna jedinica takođe mijenja parametre rada komande gasa i prilagođava trenutak promjene stepena prenosa osmobrzinskog automatskog menjača.

Vozač može da bira između Standard, Tour i Sport moda. U skladu sa odabranim režimom vožnje, upravljanje i odziv na papučicu gasa mogu da budu još direktniji.

Ekskluzivno u modelu GSi u ponudi je i Competition mod, koji se aktivira ESP prekidačem. Dvostruki pritisak na njega omogućava najiskusnijim vozačima da isključe kontrolu proklizavanja, što obezbjeđuje vrhunske rezultate na trkačkoj stazi.

Opel Insignia GSi Sports Tourer imaće premijeru na auto-salonu u Frankfurtu, polovinom septembra, a u prodajne salone širom Evrope trebalo bi da stigne do kraja 2017.