Bingo prestigao Konzum i postao lider na bh. tržištu

BiH

Kompanija Bingo prestigla je Konzum po prodaji u 2016. godini te zauzela tron tržišnog lidera u Bosni i Hercegovini

Ugledna međunarodna organizacija za istraživanje tržišta Euromonitor objavila je izvještaj za 2016. godinu u kojem se navodi da je u Bosni i Hercegovini povećan interes velikih investitora za ulaganje u maloprodaju, što je rezultat stabilnosti te oblasti u odnosu na cjelokupnu bh. ekonomiju.

Maloprodajni sektor nastavio rast prošle godine, zahvaljujući solidnim ekonomskim kretanjima, rastu posjeta Bosni i Hercegovini i tehnološkom napretku.

Ekonomisti Euromonitora navode da je dosadašnji trend ostao nepromijenjen, a to je konsolidacija najvećih trgovačkih lanaca koji preuzimaju male trgovine. Dvije kompanije su se odvojile od ostatka konkurencije, regionalni lanac Konzum i domaći Bingo.

Prošle godine domaći trgovački lanac Bingo prvi put preuzeo lidersku poziciju od regionalnog trgovačkog lanca Konzum na bh. tržištu. Dok je Bingo kao glavne prednosti koristio niske cijene i podršku domaćim proizvodima, Konzum je korist sticao od atraktivnih lokacija u urbanim oblastima. Konzum gubi bitku s Bingom u prehrambenom sektoru pa će se vjerovatno više orijentisati na veleprodaju, neprehrambeni sektor i internet prodaju.

Podsjećamo, podaci iz 2015. godine kažu da je Konzum tada bio lider, s ostvarenim prihodima od 849.962.319 KM, u odnosu na Bingo Tuzla koji je tada imao ukupne prihode od 803.433.657 KM. No, Bingo je u 2015. zabilježio rast prihoda od 42 posto, a Konzumovi prihodi rasli su za 22 posto, što je već tada ukazivalo da bi Bingo uskoro mogao postati lider na tržištu.

Drugi ključni parametar nakon ukupnih prihoda svakako je dobit. Bingo već godinama ima višestruko veću dobit, odnosno zaradu od Konzuma. Tako je 2014. godine dobit Konzuma bila svega 4.376.400 KM, dok je dobit Binga bila skoro deset puta veća i iznosila 40.228.294 KM.

Primjetan je trend da prodavnice koje nude neprehrambenu robu sele svoje radnje s ulica u tržne centre, što je i logično s obzirom na to da ljudi na ulicama obično idu za svojim poslom. Šetaju, idu na ručak ili se druže, dok u šoping centrima najčešće kupuju, zbog čega je ovaj trend logičan.

Maloprodajni trgovački lanci će nastaviti ekspanziju u neprehrambenom sektoru, čime će uticati na rezultat kompanija koje se bave isključivo neprehrambenim proizvodima, odnosno oduzeće im dio kolača.

Jedan od trendova koji je prepoznat na bh. tržištu je internet prodaja, a navodi se da je to sektor s najviše potencijala, ali i da nijedan domaći i strani lanac nije do sada našao „pravu formulu“ kako da uspješno adaptira i privuče domaće kupce.