Amerikanci troše tri puta više piva nego vode
U Sjedinjenim Američkim Državama troši se tri puta više piva nego vode, a prodaja ovog pića u SAD-u godišnje iznosi više od 100 milijardi dolara, dijelom zahvaljujući eksponencijalnom rastu prodaje piva na točenje
Oko 206,7 miliona barela piva distribuirano je u Sjedinjenim Državama 2015. godine, posljednjoj cijeloj godini za koju su dostupne zvanične cifre Kancelarije za trgovinu i porez na alkohol i duvan. Kako navodi AFP, 14 odsto ukupnog iznosa distribuiranog piva u toj godini je uvezeno.
Prošle godine, ukupna prodaja piva u Sjedinjenim Državama je iznosila 107,6 milijardi dolara, navode iz američkog Udruženju pivara.
Prema podacima kompanije Nilsen, koja je mjerila prodaju piva trgovcima tokom 12 mjeseci do 25. februara 2017. godine, Amerikanci su u tom periodu potrošili 34,1 milijardu dolara na kupovinu piva u prodavnicama. To je gotovo tri puta više od iznosa koji su potrošili na kupovinu vode (12,5 milijardi dolara), i više nego što su potrošili na vino.
Među američkim pivarama, kompanija Anhojzer-Buš InBev, koja prodaje svoj brend Badvajzer pod sloganom „Kralj piva“, i dalje je vodeći proizvođač sa udjelom od 44 odsto u ukupnoj prodaji.
Njegovo pivo „Bad Lajt“ suvereno drži tron najomiljenijeg među potrošačima, s obizom na to da je gotovo svako peto pivo prodato u SAD (18 odsto) upravo ove marke.
Pivo na točenje je u ukupnoj prodaji u 2016. godini učestvovalo sa 23,5 milijardi dolara, što je porast od 10 odsto u odnosu na prethodnu godinu, prema podacima Udruženja pivara. Na to je uticala „ekspolozija“ nicanja mikro-pivara posljednjih godina, koje sada u segmentu proizvodnje piva na točenje učestvuju sa udjelom od 20,4 odsto.