Top 10: Najvredniji automobilski brendovi na svijetu
U studiji koja se objavljuje svake godine, rangirano je 100 najvrednijih svjetskih brendova iz svih industrijskih oblasti, a Toyota je u posljednjih 12 godina čak 10 puta dobila zvanje najvrednijeg automobilskog brenda na svijetu
Najnovija studija kompanije Millward Brown pokazuje da Toyota nastavlja višegodišnju dominaciju među velikim svjetskim markama automobila, uz blagi pad vrijednosti. Ipak, najveći skok zabilježio je Tesla, koji je sa 10. mjesta u 2016. dospio na 8. poziciju na rang listi. Vrijednost brenda Toyota u 2017. procijenjena je na 28,66 milijardi dolara, uz blagi pad od 3% u odnosu na prethodnu godinu.
Drugo mjesto, kao i u 2016, zauzeo je BMW koji je takođe pretrpio pad vrijednost i to za 8%, na 24,56 milijardi dolara. Treći je još jedan luksuzni auto-brend iz Njemačke – Mercedes, čija vrijednost je procijenjena na 23,51 milijardu dolara, uz godišnji rast od 4%.
Po drugi put među 10 najvrednijih auto-marki plasirao se američki proizvođač električnih automobila, Tesla , čija vrijednost kao brenda iznosi 5,88 milijardi dolara. Kompanija iz Kalifornije zauzela je 8. mjesto, što je za dvije pozicije bolji rezultat u poređenju sa 2016. kada je bila deseta, uz rast vrijednosti od čak 32%. Ovakav uspjeh Tesla je postigao prije svega zahvaljujući velikim očekivanjima od prodaje Modela 3, koji treba da počne da se proizvodi tokom ljeta, a za koji je kompanija već primila preko 400.000 narudžbina.