Jaguar – Land Rover prelazi na električne motore
Kompanija Jaguar – Land Rover objavila je da će njeni novi modeli od 2020. godine biti sa električnim ili hibridnim pogonom, što je prije dva mjeseca najavio i švedski Volvo
Generalni direktor Ralf Špet je najavio seriju modela s pogonom uz korišćenje električne energije, uključujući i potpuno električna vozila, hibridna, na punjenje i lagana hibridna vozila.
Električni automobil imaju samo jednu vrstu pogonske snage, električnu, i pune se na električnoj utičnici.
Hibridni automobil, čije se baterije mogu puniti, obično imaju dva tipa pogona: električni – punjiv na utičnicu i motor na benzin. Automobil se kreće pomoću oba ta izvora.
Automobil koji koristi lagani hibridni sistem takođe ima dva pogonska sistema, ali za razliku od vozila koja imaju punjive baterije, njegova električna baterija se ne može puniti dok se vozilo koristi – povratkom energije kočenja.
Jaguar – Land Rover planira da sljedeće godine predstavi svoj prvi čisto električni model – „SUV Jaguar I-Pace“.
Ta britanska firma pripada indijskoj grupi „Tata Motors“. Tokom fiskalne 1916-17. godine prodala je 604.000 luksuznih, sportskih i SUV vozila, što je rekordni broj i porast za 16 odsto godišnje.
Prelazak na električne motore od 2020. godine ranije su najavili švedski Volvo i britanski Aston Martin.
Većina proizvođača automobila se okreće električnim tehnologijama, dok vlasti od Kine do Evrope sve više brinu za životnu sredinu, a standardi njene zaštite postaju sve stroži.
Vlasti u Francuskoj i Velikoj Britaniji nedavno su objavile namjeru da zabrane prodaju dizel ili benzinskih automobila na svom tržištu do 2040. godine. Norveška je čak objavila da želi da do 2025. godine zaustavi prodaju novih automobila opremljenih samo motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem. Holandija ima slične ambicije.
Kina je prošle godine odlučila da će do 2020. 12 odsto automobila prodatih na njenoj teritoriji biti sa električnim ili hibridnim pogonom.
Međutim, tržište za „čiste“ automobile (električne ili hibridne) je i dalje malo u Zapadnoj Evropi, gdje je više od 95 odsto novih vozila registrovanih 2016. bilo sa dizel (49,5 odsto) ili benzinskim motorima (45,8 odsto), prema podacima Udruženja evropskih proizvođača automobila (Acea).