Top 10 svjetskih brendova

Brending

Nova lista najvrijednijih svjetskih brendova je objavljena i prvi put su se na njoj našle dve kineske kompanije, preneo je Blic

Kompanija Alibaba je ušla u top deset najvrednijih brendova i tako se pridružila kineskoj tehnološkoj kompaniji Tensent.

Na devetom mestu se nalazi Alibaba, koju je osnova Džek Ma, a cija se vrednost gotovo duplirala u odnosu na prethodnu godinu i sada iznosi 113 milijardi dolara, nakon što je kompanija proširila poslovanje i na klaud računarstvo i plaćanja putem mobilnih telefona.

Tensent se nalazi na petom mjestu sa vrijednošću od 179 milijardi dolara, a u prvih deset je ušao prošle godine. Sada se nalazi ispred Fejsbuka. Ova kompanija je specijalizovana za onlajn igre, aplikacije i servise za instant poruke i onlajn plaćanja.

Ipak, na prvom mjestu je i dalje neprikosnoveni Gugl koji je vrijedan 302 milijarde dolara.

Kako je rekla Dorin Veng, šef BrandZ koji se bavi rangiranjem brendova kaže da su kineske kompanije prešle preko ogromnih prepreka, specifičnih za Kinu, kako bi stigle u društvo moćnika poput Gugla i Epla.

– Izazovi sa kojima se suočavaju kineksi brendovi nisu nimalo mali. Ograničena svijest o ovim brendovima na međunarodnim tržištima, nedostatak povjerenja zbog istorijskih problema sa kvalitetom i to što su kineski brendovi nevoljni da ulažu u uticajne globalne reklamne kampanje, stavilo ih je u nepovoljan položaj prema konkurenciji – rekla je ona.

Međutim, uspon Kine, kao i razumijevanje mladih mušterija su stvorili nove šanse za pametne preduzetnike, rekla je ona.

– Stavovi se mijenjaju, naročito među mladim mušterijama koji se sve više zaljubljuju u kineske brendove. Dok je prodor na američka tržišta još uvijek u početnim fazama za oba ova brenda, drugi regioni svijeta su ih rado dočekali – rekla je Veng.

Lista top 10

1. Gugl

2. Epl

3. Amazon

4. Majkrosoft

5. Tensent

6. Fejsbuk

7. Visa

8. Mekdonalds

9. Alibaba

10. AT&T