Novi vlasnici prvo će prekrajati strategiju Konzuma

COMPANY

Fortenova Odbor direktora zasjeda danas i sutra, a ključan zadatak mu je refinansiranje roll-up-a, koji bi navodno trebao biti riješen do početka jula uz trošak do 8,5%.

Skupština Fortenova grupe potvrdila je predloženi odbor direktora koji će upravljati koncernom koji mijenja nekadašnji Agrokor.

U ponedeljak su i formalno, povjerenici postali vlasnici Fortenove, a najveći udio od 39,2% ima Sberbank. Odbor direktora je tijelo koje će donositi strateške odluke, a u njemu su Daniel Boehi, Miodrag Borojević, Paul Foley, Kelly Griffith, Maksim Poletajev, Jullian Michael Simmons i Sergej Volk te jedan predstavnik radnika. Zasjedaće u utorak i srijedu i tada će izabrati predsjednika i potpredsjednika tijela, a te će funkcije, tvrde izvori bliski kompaniji, obavljati Poletajev i Borojević.

Ključni zadatak za odbor je riješiti refinansiranje roll-upa, a kako se može čuti od izvora bliskih novom vodstvu ta bi se transakcija mogla realizovati do početka jula. Pregovori s potencijalnim kreditorima su u toku, a očekuje se da bi se troškovi refinansiranja mogli kretati oko 8 do 8,5% što uključuje i kamatu i sve naknade. To je daleko povoljnije od postojećeg roll-up kredita kojem se od ponedeljka samo kamata popela na 11,5 odsto, a svaki mjesec raste po 0,5 postotna poena.

Dio vlasnika smatra da je taj aranžman kojim se Agrokor zadužio za više od milijardu eura bio prevelik te da se moglo održati likvidnost kompanije i s manjim iznosom pa vlasnici namjeravaju imenovati tim od tri stručnjaka koji će detaljno ispitati taj aranžman.

U dva dana zasjedanja  dogovoriće se prvi koraci u daljnjem radu kompanije. Novi vlasnici i menadžeri posebno će se koncentrisati na poslovanje Konzuma i Tiska te na prodaju imovine koja nije ključna za poslovanje osnovnih djelatnosti, a procijenjena je na oko 150 miliona eura, ali neće se prodavati ispod cijene već isključivo ako se za nju dobije dobra ponuda.

Novi menadžment bi trebao definisati strategiju razvoja Konzuma tokom aprila pa će odlučiti i o formatima trgovina, ali i drugim detaljima u cilju rasta profitne marže na dvostruko veći nivo. Maloprodajna mreža u regiji takođe je u fokusu rada novog menadžmenta, a naročitu će se pažnju staviti na vraćanje tržišnih pozicija u Srbiji.