Kako danas elita pokazuje svoje bogatstvo
Razlog zašto će neki ljudi platiti 14.000 dolara za torbu mogao bi da se svede na razliku između bogatstva i statusa, piše Businessinsider.
Bogatstvo i status nisu isti zato što imaju različit nivo vidljivosti, kaže profesor Vorton Jonah Berger, profesor marketinga u svojoj knjizi “Nevidljivi uticaj: skrivene sile koje oblikuju ponašanje”.
“Bogatstvo je često privatno”. Niko osim vas (a možda i vaš supružnik) ne zna koliko novca imate na svom bankovnom računu. Međutim, status je društven. To je postignuto u očima drugih,” ocjenjuje on.
Razlika između bogatstva i statusa seže do industrijske revolucije, koja je rodila novu društvenu klasu – nouveau riche – koja je bila u stanju da izgradi svoje bogatstvo i potroši svoje bogatstvo na materijalna dobra kako bi pokazala status.
Nouveau riche su oni koji su prvobitno rođeni u nižoj društvenoj klasi, koji su kasnije izgradili svoje bogatstvo – čime su dobili pristup dobrima i uslugama koje su nekada bile dostupne samo eliti sa naslijeđenim bogatstvom.
Oni su se bavili upadljivom potrošnjom, konceptom upotrebe materijalnih stavki da označe društveni status. Umjesto da kupuju skupe stvari koje su bile privatne, poput jela ili hrane, kupile su robu široke potrošnje kako bi simbolizovale svoje bogatstvo drugima, napisao je Berger u knjizi.
Današnja elita se ponaša drugačije: Otkrivanje bogatstva više nije poželjan način da se označi da ga imaš.
Bogati ljude se umjesto prikazivanja bogatstva okreću diskretnim navikama bogatstva, investirajući u nematerijalna sredstva kao što su obrazovanje i zdravstvo jer im to pomaže da stignu tamo gdje srednja klasa ne može.
“Današnja elita se sada bavi diskretnim bogatstvom, ili ono što Elizabet Kridrid-Halkettnaziva “neprimetnom potrošnjom” u svojoj knjizi “Suma malih stvari: teorija aspiracijske klase”, navodi Businessinsider.