Vlast kupila naklonost medija izdvajanjem iz budžeta 30,8 miliona KM
Tokom prošle godine svi nivoi vlasti u Bosni i Hercegovini izdvojili su oko 30,8 miliona KM iz budžeta za finansiranje medija, a najveći dio otišao je javnim televizijama i radio stanicama, objavio je u petak u svom izvještaju Transparency International u BiH (TIBiH).
Ukupna cifra za finansiranje medija dostiže skoro polovicu marketinškog tržišta u BiH i veća je 44 posto od iznosa koji se izdvajao 2014. godine. Od tada do danas za medije je potrošeno više od 140 miliona KM, a iznos tog novca rapidno se povećavao iz godine u godinu, pokazalo je istraživanje koje je proveo Transparency.
Istovremeno, dostupni finansijski izvještaji pokazuju da se udio vlastitih prihoda većine javnih medija značajno smanjuje, a zbog sve veće finansijske ovisnosti od budžetskih subvencija ozbiljno je ugrožena i njihova uređivačka neovisnost.
Javni mediji, navode iz Transpancya, trebali bi biti u službi javnosti, ali su sve češće na meti sankcija regulatornih organa zbog pristranog izvještavanja i promocije političkih interesa vladajućih struktura. To je potvrdio i izvještaj o provedenim izborima OSCE-a, gdje se upozorava da bi društveni mediji u izbornom razdoblju trebali omogućiti jednak pristup svim kandidatima, jer političari na vlasti imaju povlašten tretman.
Novinarska udruženja upozoravaju na sve veće političke pritiske na uređivačku politiku, a ima i primjera gdje je vlast kadrovska rješenja i način izvještavanja uvjetovala isplatom budžetskih sredstava.