Pad prodaje novih vozila u prva dva mјeseca 2020. najavljuju „crnu“ godinu
Pojedinačno najveće automobilsko tržište u Evropi počelo je da trpi udarce usled pandemije, što je loš predznak za cijelo tržište EU kada je riječ o 2020. godini.
Iako broj od 484.996 prodatih vozila i dalje djeluje impozantno, to je za skoro 10 odsto slabiji rezultat u odnosu na period januar-februar 2019. godine.
Uz to treba imati u vidu da se posledice pandemije na trgovinu automobilima u prva dva mjeseca i nisu toliko osjetile, u poređenju sa mjesecima koji su tek pred nama.
Podaci koje je objavio specijalizovani sajt focus2move pokazuju da je u Njemačkoj u januaru i februaru najviše podbacio Opel (-22.4%), a zatim Ford (-18,1%).
Nisu se proslavili ni Audi (-10,1%), kao ni lider po broju prodatih automobila u Njemačkoj, Volkswagen (-7,6%).
Interesantno je da je jedan proizvođač i u takvoj situaciji uspeo da napravi više nego dobar rezultat, a riječ je o Seatu. Španci su u Njemačkoj u prva dva mjeseca prodali za 25% više automobila nego u periodu januar-februar 2019.